Setmana d’història i entreteniment en el crèdit de síntesi de Secundària

• L’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO aprofundeix en diferents períodes històrics i mostren grans dots artístics, creatius i organitzatius.

Aquest divendres ha tingut lloc la cloenda dels crèdits de síntesi de l’alumnat d’ESO amb una jornada per exhibir-se, gaudir i evidenciar la gran feina duta a terme al llarg de la setmana. Després de dies intensos de feina, part de l’alumnat del centre han descobert els projectes finals dels seus companys/es i han pogut practicar proves esportives de l’antiga Grècia, fer diverses propostes engrescadores de l’edat medieval i conèixer a fons totes les àrees de coneixement relacionades amb Leonardo Da Vinci, com a representant del Renaixement.

Així doncs, a través de diferents projectes que fomentaven el vessant creatiu dels nois i les noies, des de l’IE Els Tres Pins seguim proposant iniciatives encaminades a teixir vincles entre totes les etapes educatives i que l’aprenentatge continuï sent significatiu i de gran valor pedagògic. A continuació, us deixem les cròniques que ha escrit l’alumnat dels seus crèdits de síntesi la galeria d’imatges de la jornada en accés restringit perquè les pugueu veure i descarregar. Per accedir-hi, cliqueu a la foto de “més” i identifiqueu-vos amb el correu @trespins.com.

Crèdit de síntesi [1/3]: El pentatló dels Déus de 1r d’ESO (escrit per l’alumnat)
Durant aquesta setmana, l’alumnat de 1r d’ESO hem preparat un crèdit de síntesi transversal relacionat amb l’edat antiga, període històric que hem treballat durant el curs. En el nostre cas, aquests dies els hem centrat en l’antiga Grècia. Hem creat el panteó olímpic, hem fet activitats de cerca d’informació, hem dissenyat i elaborat banderes i estendards… I fins i tot hem organitzat uns Jocs Olímpics que han comptat amb la participació de l’alumnat d’ESO i també els nois i les noies 4t de Primària.

El salt de longitud, la cursa, el salt d’alçada, el llançament de javelina i el llançament de disc han estat les proves del nostre pentatló! A més, un dels membres de cada grup ha hagut d’encarnar a la divinitat i la resta s’han convertit en els sacerdots i sacerdotesses del seu culte. Per això, hem recreat la roba de l’època per rebre la resta d’alumnes del centre i els hem fet entregues de corones de llorer als campions i campiones. Hem viscut una setmana molt intensa amb activitats i propostes en grup i estem molt satisfets i satisfetes del nostre projecte final!

Crèdit de síntesi [2/3]: L’assalt al castell medieval de l’alumnat de 2n d’ESO (escrit per l’alumnat)
Durant la setmana de crèdit de síntesi a 2n d’ESO hem treballat l’edad mitjana, centrant-nos en els gremis, grups de gent destintats a treballar un sol ofici. S’organitzaven en diferents figures clau: el que dirigia i instruïa els seus aprenents era el mestre; el que ja tenia els suficients coneixements, però no estava preparat per arribar al punt més alt, era l’oficial. I l’aprenent era el més principiant de tots i el que necessitava el suport dels seus superiors.

En diverses dinàmiques organitzades per grups, hem cercat informació de diferents castells dins de Catalunya. Seguidament, hem hagut de dissenyar i elaborar un penó, un escut i un estendard relacionat amb la gran estructura. A més a més, amb els tallers i activitats duts a terme, els hi hem fet una petita gimcana als nois i noies de 5è de Primària que, tal com hem fet nosaltres, també estan estudiant l’edat mitjana.

Durant el tercer trimestre, tant en català com en castellà, hem treballat aquest període històric. Considerem que amb aquestes activitats hem fet un molt bon tancament del tema, ja que després de tota la teoria i els coneixements adquirits, posar-ho en pràctica és, segons la nostra opinió, la millor manera de finalitzar el curs.

Crèdit de síntesi [3/3]: Els nois i les noies de 3r d’ESO exhibeixen la mostra ‘The Da Vinci Museum’ (escrit per l’alumnat)
Aquesta última setmana de feina, els/les alumnes de 3r d’ESO hem dut a terme el crèdit de síntesi sobre el famós artista Leonardo da Vinci per aprofundir en les diferents àrees en les quals sobresortia: pintura, invents, anatomia, matemàtiques i arquitectura. D’entrada, vam haver de fer una petita recerca d’informació per fer la infografia. Més tard, els diferents grups vam triar l’àrea sobre la qual volíem treballar i vam fer una activitat introductòria per descobrir quina obra hauríem d’elaborar. En el cas de la pintura, vam efectuar ‘El sant sopar’; els/les alumnes de l’àrea d’invents vam fer una bicicleta i un paracaigudes; els d’anatomia, una sèrie de models anatòmics; per la part de matemàtiques, l’home de Vitruvi a mida real; i l’àrea d’arquitectura, la cúpula Santa Maria de Fiore.

Dijous, l’alumnat vam fer un petit descans i vam gaudir d’una engrescadora jornada esportiva que va finalitzar amb piscina. Aquest divendres, hem transformat la sala Àgora en una sala de museu on hem exposat als companys i companyes de 1r d’ESO, 2n d’ESO i 6è de primària les nostres obres finals.