Recerca de la Vall de Núria

Hola a tothom,

Després d’uns dies treballant sobre la Vall de Núria, els alumnes de cicle mitjà hem elaborat un document amb la informació que hem trobat. Per arribar a l’elaboració d’aquest document hem seguit un procés de treball en grup i de recerca per internet. La recerca d’informació, com que n’estem aprenent, l’hem fet acotada a través d’aquesta pàgina que, us compartim per si la voleu consultar:

Us deixem la el document per si voleu tenir més informació sobre la Vall de Núria.

TREBALL SOBRE

LA VALL DE NÚRIA

informació recollida pels alumnes de cicle mitjà

La Vall de Núria és una vall dels Pirineus al terme municipal de Queralbs, a la comarca del Ripollès, dintre de les comarques gironines. Es troba a una altitud de 1.964m sobre el nivell del mar. Està envoltada per cims de gairebé tres mil metres, on hi neixen moltes fons i molts torrents.

A la vall hi ha un llac artificial on es pot navegar amb barca i caiac. També hi podem trobar el Santuari de la Mare de Déu de Núria. L’església es troba situada al centre de la vall.  També hi podem trobar diferents allotjaments i restaurants, i si es vol, es poden fer altres activitats com anar amb cavall, tir amb arc, etc.

Els allotjaments dels què disposa la Vall de Núria, són:

• Hotel Vall de Núria i apartaments
  • Alberg Pic de l’àliga
  • Zona d’acampada controlada

També hi podem trobar diferents llocs per menjar. Són els següents:

• Restaurant de l’Hotel
  • Cabana dels Pastors
  • Bar Restaurant Finestrelles
  • La caseta del llac
  • Zona pícnic
  • Grill – Autoservei
  • Terrassa dels Pastors

A la Vall de Núria no hi podem accedir amb cotxe. L’únic mitjà de transport que hi arriba és el Cremallera. Aquest el podem agafar a la població de Ribes. Per arribar fins a Ribes tenim diferents mitjans: amb tren (Renfe), amb cotxe o amb bus.

La Vall de Núria està envoltada de molts cims, alguns més a prop de la vall i d’altres de més difícil accés. Els cims són:

• Pic de Fontnegre
  • Pic de l’Àliga
  • Pic de la Pala
  • Coma de vaca
  • Gran Torraneules
  • Petit Torraneules
  • Pic d’Eina
  • Pic de Núria
  • Puigmal
  • Pic de Finestrelles
  • Pic de la Fossa del Gegant

El clima de la Vall de Núria és fred degut al relleu que té: muntanyes molt altes que impedeixen moltes hores de sol. No és una vall amb molta precipitació però, quan ho fa, sol ser en forma de neu – a l’hivern – i pluja – la resta de mesos. Els mesos on fa més calor són el juliol i l’agost.