QUÈ ÉS L’AFA?

L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA), tal i com indica el seu nom, és una associació formada per les famílies d’alumnes matriculats al centre al qual hi està vinculada.

Per poder formar part de l’AFA és necessari que un membre de la unitat familiar, major d’edat i tutor legal de un o més infants escolaritzats al centre escolar al que l’associació està vinculada, es faci soci de l’associació.

Les funcions de l’AFA cerquen facilitar la comunicació i les relacions entre els diferents integrants de la comunitat educativa, actuant com a nexe d’unió entre ells. D’una banda, fomenta que les famílies participin i intervinguin directament en el desenvolupament educatiu i escolar dels seus fills. I d’altra banda afavoreix que el centre educatiu rebi el recolzament estructural de l’associació a l’hora de desenvolupar el Projecte Educatiu de Centre.

En la nostra escola, al llarg de l’any acadèmic, l’AFA s’encarrega de gestionar diverses activitats, i ho fa mitjançant el seu òrgan de govern, la junta directiva de l’AFA, i amb la col·laboració de totes les famílies que la integren.

Aquestes activitats tenen com a objectiu facilitar que tot l’alumnat del centre pugui seguir la programació planificada per l’escola de manera igualitària i equitativa. Així doncs, aquelles activitats programades dins del projecte educatiu i que comporten una despesa econòmica ja sigui per necessitat de material, de desplaçament o de quota externa són parcialment subvencionades des de l’associació.

Cal destacar que l’organització de les diverses activitats també té un important valor comunitari i aporta un espai de relació tant entre la comunitat educativa com amb la població municipal i comarcal.

Algunes activitats s’organitzen cada any, i formen part de la història i tradició de l’escola i el municipi:

• Gestió del Bar en la Festa Gastronòmica del Nap de Cerdanya, organitzada per l’ajuntament de Ger.
  • Organització dels Quintos de Nadal.
  • Recolzament en les activitats proposades des de l’escola en dates escolars assenyalades com la Castanyada, la Rostita, Sant Jordi o la cloenda dels trimestres i/o curs escolar.

D’altre banda l’associació permet gestionar l’organització de les activitats extraescolars que es duen a terme les tardes dels dimarts no lectius, amb l’objectiu de facilitar la conciliació familiar.