HEM COMENÇAT ELS RACONS.

Els nens i nenes d’infantil hem començat a treballar per racons el dimarts, dimecres i dijous al matí. Abans de començar vam haver d’organitzar-nos.

Primer vam fer tres grups amb alumnes de P3, P4 i P5 barrejats i cada grup va triar el seu nom:

  • Les 7 cabretes
  • Els cotxes
  • Sols i llops

L’Ester, la Manoli i la Laia ens van explicar què faríem a cada racó i a quina classe seria. Nosaltres vam posar nom a cadascuna de les classes: la gran, la mitjana i la petita.

Al passadís tenim un horari escrit per nosaltres per saber a quin racó ens toca anar cada dia.

Us deixem un petit resum del que hem fet els primers dies als racons.

 

 

RACÓ DE LA CLASSE PETITA: dits fins.

Al racó de la classe petita farem treballar de valent els dits: farem psicomotricitat fina a través de l’expressió artística.  La primera setmana vam pintar una pedra de la riera Bavosa de Bellver.  En comptes de fer servir pinzells ho vam fer amb bastonets de les orelles i pintura.  Vam experimentar també amb la barreja de diferents colors i el resultat que se n’obtenia.  Ens van sortir unes magnífiques obres d’art!

Aquesta setmana ens hem fet collarets amb macarrons tenyits amb colorant alimentari.  Ara sí que anirem ben enjoiats els dies de festa!!

 

RACÓ DE LA CLASSE MITJANA: matemàtic.

La setmana passada vam fer una construcció col·lectiva. Vam cooperar molt. La Manoli ens va portar peces de fusta, un dau d’espuma gran i l’àbac. Llençàvem el dau per torns i ens indicava quantes peces podíem agafar per col·laborar en la construcció. També hi havia un “comptable” amb l’àbac que al final ens va dir quantes peces vam fer servir.

Aquesta setmana, amb les fotografies de la nostra construcció, busquem diferències i ordenem les imatges.

 

 

RACÓ DE LA CLASSE GRAN: la caseta.

A la classe gran hi trobem la caseta, un racó de joc simbòlic, on treballarem el llenguatge oral i escrit.

El primer dia vam jugar-hi tot fixant-nos en quines coses faltaven per semblar una casa de veritat i per poder-hi jugar millor. Després vam escriure una llista amb tot allò que pensàvem que necessitàvem.

Aquesta setmana hem llegit la llista de cadascun dels grups i hem comentat què ens semblaven. Després hem anat a la caseta i ens hem repartit els papers: uns eren cuiners i altres els que menjàvem. Així hem pogut fixar-nos en com demanem les coses, com parem la taula, com ens repartim les feines perquè tothom pugui participar, què podem oferir o demanar de primer plat, segon i postres…

 

Poc a poc construirem entre tots una casa millor, la nostra caseta, on poder-hi jugar i passar-ho d’allò més bé tot aprenent.

 

A final de mes penjarem un recull de fotografies dels racons.

4 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>