SOM LA VEU DE LA TERRA

El Projecte Artístic d’enguany ha girat entorn a quatre temes: la música, l’escultura, l’arrelament al territori i la cura per la natura.

Al llarg del segon trimestre hem pres com a referència la cantata de “La veu de la Terra”. Un recurs artístic per empoderar-nos sobre la cura de l’entorn natural, ii un mitjà que ens ha permès explorar la capaciitat expressiva del propi cos.

Ja sigui a través de la visita a l’acció al territori de Rocaviva feta per l’escultor Climent Oms, com per la simbolització dels elements de la Cerdanya, basant-nos amb el llenguatge escultòric d’en Josep Guinovart,  ens hem convertit en artistes de l’escultura.

Aquest projecte d’escola s’ha cuit a foc lent, on el pes ha recaigut en el procés, en la suma d’accions i reflexions. Amb l’objectiu de visibilitzar les situacions d’aprenentatge que han anat succeint i aportar un element cultural al territori, s’han dut a terme dues accions simultànies:

• La inauguració de la mostra a la sala d’exposicions de Ger on les produccions dels infants es mostres en diferents formats.

• La programació de la cantata combinant les arts escèniques (amb la presència de l’autor i la solista de la cantata original i autogestionada en part per la mainada) i els suports audiovisuals.

No ha estat només un comiat de curs, sinó una oportunitat de creixement i aprenentatge per a tota a comunitat educativa i l’entorn proper.

Us presentem el material audiovisual emprat durant la cantata i el comiat final de l’alumnat de 6è.