PROJECTE VOLUNTARIAT 21-22

Aquest curs encetem un projecte nou, sorgit a proposta d’un grup d’alumnes i que ha significat la signatura d’un conveni entre l’escola, el Consell Comarcal i l’Ajuntament.

Es tracta de fer suport al grup de Cicle Superior, per part dels alumnes de 1r d’ESO, especialment en temes organitzatius, preparació de Flippeds, treballs, estudi, … potenciar l’autonomia de l’alumnat i estratègies d’aprendre a aprendre… Aquest suport està planificat, guiat i coordinat per docents que intervenen a Cicle Superior, i té un seguiment valoratiu per part d’aquests educadors i també per part de l’alumnat tutor i del tutoritzat.

És un Pla Pilot que de moment està funcionant molt bé, i que està restringit a la proposta inicial concreta i que es valorarà en finalitzar el curs. Aquestes valoracions portaran a definir-ne el seu futur tant pel que fa als objectius, a la temporització, als grups i docents implicats, ja que calen mestres que en facin el guiatge i això és una feina afegida. Els canvis metodològics de l’escola comporten canvis el funcionament entre mestres i alumnes i cal també valorar quina mena de suport o ajuda pot oferir un grup a un altre.

En aquest cas, la sessió de dimarts, provoca dinàmiques de suport entre altres companys/es, sobretot de sisè, ja que l’ajuda del voluntariat està pensada inicialment pels alumnes nous al grup i que són els que més necessiten integrar-se en les dinàmiques pròpies de C.Superior.

Algunes imatges?