Iniciem un nou curs i continuem amb les sessions d’experimentació. Aquestes són ideals per desenvolupar un seguit d’estratègies de raonament, posar en marxa els coneixements previs, fer-se hipòtesis i escoltar les dels altres, així com tenir paciència per observar resultats, respectar els torns de paraules…
En la primera sessió d’experimentació vam jugar amb imants petits i grans. Primer de tot vam quedar bocabadats en veure que la mestra feia màgia! Tenia les mans a sota la taula i feina moure un seguit d’objectes petits que hi havia a sobre de la taula (clips, claus, xinxetes…) sense tocar-los. Com ho feia? Vam fer hipòtesis. Tots estaven convençuts que la mestra tenia alguna cosa a sota la taula que era l’encarregada de “la màgia”, però què? Finalment i sense endevinar-ho la mestra va ensenyar el que tenia: un altaveu vell amb un imant molt potent a la punta. Llavors sí, alguns nens i nenes van començar a relacionar aquell objecte que n’atreia d’altres amb uns petits objectes que tenien a casa enganxats a la nevera: els imants. Vam observar que hi havia objectes que “s’hi enganxaven” i objectes que no. Alguns nens i nenes ja van dir que allò que estava fet de ferro s’enganxava a l’imant. Vam buscar objectes per la classe i vam fer proves. Aquí us deixem algunes imatges d’aquell dia.
Quina gran descoberta!!!!
Com els agrada experimentar?????????