Ed.Infantil: APARADOR D’ART

Aquest tercer trimestre hem conegut la peça LA TENDÈNCIA NATURAL de la GEMMA CAPDEVILA.

Hem fet algunes activitats relacionades amb aquesta obra.

DEIXEM VOLAR LA IMAGINACIÓ: EL QUADRE, L’ARTISTA I EL TÍTOL

RETOLADORS – TREBALL COL.LECTIU – PRODUCCIÓ INDIVIDUAL

Un dia, entrant a l’aula, els infants d’Educació infantil vam trobar un quadre tapat. Quina curiositat!

Vam destapar un quart del quadre… uau!!!

Després d’observar, cadascú va poder dir allò que veia, li havia cridat l’atenció o pensava.

Ràpidament va sortir la paraula món, planeta, dofins que volen o salten, globus (potser algú fuig), muntanyes, illes, dinosaures, estrelles, nit, tsunami… cadascú imaginava com era aquell món.

El món que havia pintat la Gemma Capdevila en aquest quadre: La tendència natural.

Per acabar la primera sessió, dibuixem com imaginem que pot ser la part del quadre que no veiem.

Per inspirar-nos, anem escoltant de fons la cançó d’en Guillem Roca, La tendència natural.

EL MEU MÓN IMAGINARI

PINTURA i RETOLADORS – TREBALL COL.LECTIU – PRODUCCIÓ INDIVIDUAL

Un altre dia, entrem a l’aula i tornem a trobar el quadre. Aquest cop, veiem el quart que ja coneixem destapat. Observem i recordem el que vam imaginar i veure.

Traiem el paper que tapa la resta del quadre, i ens prenem el temps necessari per observar tots els detalls i corroborar o no allò que havíem imaginat el primer dia.

Parlem del nostre món, del nostre planeta. Tothom té l’oportunitat de dir què en sap.

Aquest món que ha pintat la Gemma Capdevila és el nostre món? O és imaginari? Per què?

Entre tots consensuem que és un món imaginari. Ara, ens toca a nosaltres imaginar un món. Què hi ha? Què hi viu?

Amb un globus i pintura, estampem el nostre món imaginari dels colors que volem. Quan està sec, cadascú dibuixa allò que ha pensat que hi ha al seu món.

Com sempre, la cançó La tendència natural ens acompanya per inspirar-nos.

Alguns infants comencen a escoltar la lletra i s’adonen que es diu “la tendència natural”, com el títol del quadre, altres gaudeixen ballant.

LA INSPIRACIÓ

TÈCNICA LLIURE – TALLER MULTIGRAU INFANTIL – PRODUCCIÓ INDIVIDUAL

Després de molts dies escoltant la cançó d’en Guillem Roma, La tendència natural, les mestres ens diuen qui canta aquesta cançó, quin és el seu títol i que a la Gemma Capdevila li va servir d’inspiració per pintar el seu quadre.

Primer la mestra ens llegeix la lletra de la cançó, poc a poc, per entendre cadascuna de les paraules mentre observem el quadre.

Després mirem el vídeo on, tot sentint la cançó, veiem com la Gemma Capdevila pinta el quadre.

Parlem de les aquarel·les, perquè la Gemma ha pintat el quadre amb aquarel·les. Són pintures especials perquè, com diu el seu nom, necessiten aigua (aqua) per pintar.

Per acabar, fem un dibuix amb pintura, aquarel·les, retoladors, ceres… amb el que volem, tot escoltant la cançó per inspirar-nos o simplement perquè ens acompanyi durant aquesta estona de creativitat artística.

EL MINIMÓN DE L’AULA

“MINIMONS” – TALLER MULTIGRAU INFANTIL – PRODUCCIÓ COL.LECTIVA

Després de tants dies pensant i imaginant móns, les mestres ens proposen crear un minimón a cada aula.

Entre tots i totes fem una llista de què ens agradaria que hi hagués, valorem i consensuem allò que és factible i pensem com podem aconseguir-ho.

A cada aula hi ha una taula on anem col·locant tot el que volem al nostre minimón. Quan el tenim a punt, és una de les propostes autònomes que trobem cada matí a l’escola.

Aquí teniu un recull de fotografies i vídeos.