DIMECRES DE… CENDRA?

Resultat d'imatges per a "enterrament de la sardina"S’ha acabat el regne d’en Carnestoltes, el Rei dels Poca-soltes i comença el període de la Vella Quaresma.
En molts municipis de Catalunya té lloc, avui,  l’enterrament de la sardina. El dia d’avui s’anomena Dimecres de Cendra. Estem davant l’últim acte del Carnaval, que tanca tot el cicle de gresca i xerinola que ha omplert els carrers i escoles de moltíssimes poblacions de colors, música i disbauxa.

Originàriament, l’enterrament de la sardina el trobem a la tradició ja perduda de sortir als afores a berenar el darrer dia de Carnaval per tal de posar fi al període de festa.
Resultat d'imatges per a "carnaval i quaresma"Tot i que cada municipi celebra l’enterrament de la sardina d’una forma diferent, en moltes poblacions es duu a terme una representació de la mort d’en Carnestoltes –el rei del Carnaval i que presideix totes les activitats de festa–, seguida d’una plorada general, una processó amb el cos d’en Carnestoltes i, finalment, una sardinada popular.

I a l’escola, què hem fet?

Si ho voleu veure… cliqueu l’enllaç!!!