COMPROMES@S AMB EL PLANETA

Imatge relacionada

La darrera setmana l’Escola es va sumar a les activitats programades a favor de la sostenibilitat del planeta i contra les causes que provoquen l’escalfament global.

Molts van ser els lemes que vam brandir contra la desforestació, el desgel, la contaminació… i a favor de les quatre R: reutilitzar, reduir,reciclar i recuperar.

Aquest és el manifest que van llegir els de 6è:

Avui 27 de setembre de 2019, acaba la semana mundial pel clima: vam començar dilluns fent un minut de silenci, dimarts vam venir a l’escola amb samarreta verda; Dimecres vam veure vídeos sobre el nostre planeta i tots els danys que li estem ocasionant: la contaminació, la deforestació, el desgel, el reciclatge ,la reutilització …

I…si! Ja ho sabíem, però és dur veure I ser plenament conscients de tot el mal que fem la humanitat als animals ,a les plantes, I a nosaltres mateixos perquè ara ja estem patint les conseqüències del canvi climatic: l’augment de malalties, l’augment de la temperature mitjana de la terra, l’extinció de milions d’espècies,l’augment de les inundacions, d’onades de calor, tsunamis…. No oblidem tampoc la desaparició de glaceres I el trencament d’icebergs, amb la consegüent migració dels animals que hi vivien.

He començat dient que avui acaba la semana pel clima, però aquesta semana ha d’haver començat en tots nosaltres una consciencia real de la crisi climática del planeta i tots els que estem aquí hi podem fer molt: penseu en tot el que ara sabeu! Penseu que està a la nostra mà aturar el problema! Penseu quin paisatge voleu tenir en el futur! I sobretot: que no calguin organitzar més setmanes pel clima: que cada dia vivim preocupant-nos pel nostre planeta: és la nostra casa i no en tenim cap altra.

Que aquests cartells que hem fet ens ho recordin cada dia. Que la nostra escola sigui des d’ara un exemple d’amor, cura i respecte per tots els éssers vius i pel nostre món.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES IMATGES