11 DE FEBRER: DIA DE LA DONA I LA NENA CIENTÍFIQUES

QUAN LES GALLINES ESTORNUDEN

KATERI BERTRAN DOLÇ

El passat  onze de febrer les escoles de la Cerdanya van anar al museu ceretà de Puigcerdà a escoltar una xerrada d’una científica que es diu Kateri Bertran. Ha treballat de científica buscant vacunes pels animals sobretot de la grip aviària ( és la grip que passen els animals).

Va parlar de la zoonosis, que és quan els animals traspassen virus  als humans, i també ens va parlar de les  patologies que poden tenir els animals.

Hi ha virus que es traspassen per l’aire (coronavirus, grip, etc), també ens va explicar que la grip A mata més que el coronavirus (el coronavirus mata 2 de cada 100 infectats i la grip A 50 de cada 100, o sigui, podeu estar tranquils). El virus més fort va ser el SARS per sort ja no existeix. Per últim ens va deixar provar les proteccions que fan servir al seu laboratori per a no contaminar-se amb els virus que estudien.

Va ser una xerrada que ens va ensenyar moltes coses sobre els virus i ens va agradar molt.

IMATGES? cliqueu l’enllaç!