5è B – COORDENADES CARTESIANES – LA CIUTAT

LES COORDENADES CARTESIANES

Primer vam observar un plànol de la ciutat de Cornellà i vam esbrinar on estava situada l’escola, les pistes de tenis, l’església, l’escola de plàstica Colors i el parc de la Infanta. Per exemple l’escola Suris es troba la B,4 del nostre plànol.

També hem vist altres exemples com dibuixar un gat seguint les coordenades indicades.

I per acabar de practicar les coordenades cartesianes hem jugat a “La nostra ciutat”. Dins d’una quadricula amb lletres a l’eix horitzontal i números al vertical hem dibuixat els nostres edificis. Amb la parella de davant hem jugat com si fos “Enfonsar els vaixells” per descobrir on havien col·locat els seus edificis. Ens ha agradat molt.

Les coordenades cartesianes d’un punt s’escriuen entre parèntesis: primer posem l’eix horitzontal i seguidament l’eix vertical, separats per una coma.

Carla Luana i Izan