Ambients d’aprenentatge

 

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE?
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, pensats i dissenyats perquè els infants puguin observar, experimentar, investigar, provar, assajar, modificar, construir, destruir, parlar, raonar, explicar, inventar, imaginar i crear. 


QUÈ PRETENEM ACONSEGUIR AMB ELS AMBIENTS?
– Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.
– Desenvolupar els hàbits socials
– Potenciar i desenvolupar el llenguatge oral.
– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.
– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular, de manera constant i lliure sistemàticament.
– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement.
– Respectar a les persones i els materials.

COM FUNCIONEN ELS AMBIENTS A LA NOSTRA ESCOLA?
Durant el curs actual fem diferents agrupacions, tres tardes a la setmana els infants d’Educació Infantil realitzen ambients i els de 1r, una sessió setmanal. Tots els ambients estan ubicats en una mateixa planta, independents dels espais d’aula. 

Són els infants els qui trien on volen anar durant les assemblees que es realitzen al matí. A cada classe hi ha una graella amb imatges dels ambients i posen la seva fotografia o el seu nom. Quan arriben a la tarda, recordem l’ambient que han triat al matí. La idea és que tots els infants durant el curs passin almenys una vegada per cada ambient, per tal que els hagin pogut gaudir i experimentar tots.

Alguna setmana portem a terme la “lliure circulació” poden anar a l’ambient que vulguin sense haver fet abans la tria, l’única cosa que han de tenir en compte és que a cada ambient només hi poden haver un nombre determinat d’infants. 

QUINS AMBIENTS FEM?
Fes un clic a la imatge per veure els ambients.

   .