Matemàtiques i Llengua 3r i 4t

Hola nois i noies!!

Com esteu? Avui a matemàtiques us proposem uns problemes, un per 3r i un per 4t, a veure si trobeu la solució!!

3r: En una fruiteria hi ha 232 pomes, 427 plàtans, 335 peres i també hi ha taronges. Si hi ha un  total de 1200 fruites, quantes taronges hi ha?

4t: Al magatzem van envasar 1500kg de llenties en sacs de 12kg. En van vendre 80 sacs. Quants  quilos de llenties els van quedar?

A continuació teniu un gràfic de barres que haureu d’interpretar i contestar unes preguntes

gràfic de barres

A més si aneu al següent enllaç https://www.sudokuweb.org trobareu sudokus d’imatges, 4×4,6×6, 9×9. Aneu provant!!

Des de llengua catalana posem en pràctica l’escriptura creativa!!! Aquests dies donen molt per escriure històries que van sorgint i que ens podem imaginar, arrel de  la situació excepcional que estem vivint. Podem aprofitar-ho per despertar la nostra creativitat i posar-nos a escriure.

Us proposo que penseu una situació divertida que heu viscut durant aquests dies de confinament. Feu com una obra de teatre escrivint un diàleg. Si us animeu la podeu posar en escena canviant els personatges, de manera que vosaltres us podeu posar en el paper dels vostres pares i ells fent de vosaltres. Segur que passareu una molt bona estona i de pas mirar-ho des d’una  perspectiva diferent. Aquest canvi de rols funciona molt bé davant d’una situació de conflicte.

Esperem que aquesta activitat us faci passar una bona estona i uns bons riures.

També ens agradaria compartir amb vosaltres aquest conte que ens ha arribat i ens ha semblat molt bonic per aquests dies.

Hi havia una vegada …

Un dia del mes de març, ja fa molt de temps, un mestre d’escola va portar globus a la seva aula i va regalar un a cada alumne. A cadascun va demanar que posés el seu nom en el globus que els havia tocat, els deixessin a terra i sortissin de la classe.

Un cop fora  els va dir: “Teniu  5 minuts perquè cadascú trobi el globus que porta el seu nom”.

Els alumnes van entrar corrent a buscar cada un el seu globus. S’atropellaven uns als altres. Els globus voleiaven amb tant moviment dels nens  que es feia difícil poder agafar un. Es van acabar els 5 minuts i cap alumne havia pogut trobar el seu.  El mestre els va dir: Ara agafeu qualsevol globus i entregueu-lo a l’amo del nom que porta anotat”.

En un parell de minuts tots els alumnes tenien el seu globus  a la mà.

Finalment  va dir el mestre: “Nois, els globus són com la felicitat. Ningú la trobarà buscant la seva només.  En canvi, si cadascú es preocupa per la de l’altre, troba ràpid la que li pertany”. I ara, nosaltres també tenim un globus amb el nom d’algú , i ara més que mai ens necessitem els uns als altres.

No és per tu, ni és per mi. No és pels teus, ni és pels meus. És perquè ara la salut de tots està a les nostres mans.

Vigila i cuida’t.

Quedem-nos a casa!!!

Una abraçada molt forta i molts petons per a tothom.