P5 va a la Fundació Miró

Durant tot aquest curs estem descobrint l’artista Joan Miró. Ens hi hem apropat des de les pròpies vivències i les emocions que ens desperten, més que no pas d’una manera formal. Uns contes ens han explicat alguns aspectes de la seva vida com, per exemple, que ell no volia ser rellotger sinó pintor, que va passar moltes temporades a Mont-roig, que tenia molts somnis i molta imaginació, que li agradava col·leccionar objectes que trobava, que volia tenir un taller molt gran per fer obres molt grans, que va viatjar molt, que li agradaven molt les estrelles i les llunes o que era molt polit i ordenat.

Des d’aquí hem estructurat algunes propostes de treball a l’aula, unes més evidents i altres menys, però totes dins el món de l’art.

Potser el que dóna forma a tot pels nens i nenes és la sortida a la Fundació. Allà hem vist en primera persona moltes de les seves obres i, encara que només ens hem aturat a unes quantes, hem pogut gaudir des dels sentits. Hem après com cal estar en un museu, hem descobert que una línia gruixuda i una línia prima s’havien escapat d’un quadre, hem pogut entrar dins un quadre des de suggerents olors, sons i colors, hem vist mans, peus i esquitxades als quadres, escultures fetes de culleres i carbasses, una parella d’enamorats molt especial, ens hem hagut d’estirar per veure l’obra més gran -el Tapís de la Fundació- i hem realitzat un taller on hem fet un quadre sense embrutar-nos les mans, només amb llum i objectes. Han estat dues hores ben bones que a alguns se’ls hi han fet llargues, però que tots han començat amb entusiasme i ganes.

Aquí teniu algunes fotografies perquè us feu una idea de què va suposar la visita. A la carpeta que compartiran a final de curs en tindreu més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>