Dia Internacional de les Dones

El dia 8 de març és el dia marcat al calendari com el Dia Internacional de les Dones, però realment ho és cada dia. A l’escola hem fet unes activitats per sensibilitzar del perquè se celebra aquest dia.

Primerament, hem explicat a l’alumnat que aquest dia commemora la lluita de les dones juntament amb els homes, per la seva participació en l’àmbit laboral i, per tant, pel dret a la independència econòmica.

L’alumnat de primer ha dut a terme una activitat artística de “La dona de la meva vida”. A partir de la reflexió de les dones que han fet història i de les dones de la nostra vida, cadascú ha buscat quina dona propera a ells i a elles significava molt.
A segon, han explicat la història d’una nena africana i posteriorment conversa grupal sobre què en pensaven de la desigualtat pel fet de ser nena. Després, cada infant ha dit una dona important a la seva vida i per què.
I a tercer han fet una notícia relacionada amb dones rellevants de la història.
L’alumnat de quart primer ha visionat el conte “la caputxeta diu NO”.  Després han reflexionat de la importància de les dones en la societat i han volgut manifestar-se fent unes pancartes amb un lema que han creat individualment.
Els de 5è com estan fent el projecte d’Història han buscat informació sobre dones oblidades de la història.
I els grans de l’escola han vist un reportatge de l’infoK especial 8 de març, dia de la dona i posteriorment se n’ha fet un debat. També han preparat el programa de Ràdio Arenys, Sinera FM, especial 8M, dia de la Dona que s’emetrà dimarts 14 de març a Ràdio Arenys.Una de les notícies del TV Sinera que ha preparat l’alumnat també ha estat el Dia de la dona.