QUE ÉS L’AFA?

L’Associació de mares i pares de l’Escola Sinera és una associació voluntària de pares i mares dels alumnes de l’escola, oberta a tothom, que desinteressadament i sense cap ànim de lucre vol contribuir en l’educació que reben els nostres fills i filles. L’AMPA dóna suport directe a la direcció de l’escola i al claustre i també a totes les families. L’AMPA te un representant amb veu i vot al Consell escolar. Aquesta participació l’entenem des de la voluntat de sumar esforços i impulsar el projecte educatiu de l’escola des de la via del consens.

COM HO FEM? I COM ES FINANCIA?
L’AMPA s’organitza des de la reunió mensual de la Junta que planifica les activitats que porta a terme sigui orientat a serveis regulars o projectes concrets i activitats esporàdiques. Per portar a terme aquests activitats es planifica també el seu finançament. Les reunions de la Junta són obertes a tothom i també es treballa amb una llista de correu A la qual podeu demanar formar-ne part.
L’AMPA té un finançament directe de les famílies amb una quota anual de 26,5 €.
L’associació també promou activitats que puguin aportar nous recursos econòmics i sol.licita i gestiona subvencions públiques i privades.
Com que es tracta d’una entitat sense ànim de lucre, reinverteix els superàvits en benefici de la pròpia escola; ja sigui per millorar els serveis, ja per compensar les desigualtats socials.

ÒRGANS I COMISSIONS
L’Assemblea general de l’AMPA és el principal òrgan de l’associació. Es reuneix, com a mínim, una vegada l’any (habitualment el mes de febrer o març).
L’AMPA té una Junta que es reuneix un mínim d’un cop al mes i aquesta reunió és oberta a totes les famílies.
Els principals càrrecs de la Junta són la Presidència (Mireia Torres), Vicepresidència (Alejandra Chaparro ), Secretari ( Antoni Gil ) i la Tresoreria ( Esther Cerezo ).
Per la millor gestió de l’AMPA hi ha creades diverses àrees de treball, que són:
• ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
• FESTES
• SERVEIS / PROJECTES
• VOLUNTARIAT
• COMUNICACIÓ
• ORGANITZACIÓ i FINANCES.
Al capdavant de cada àrea hi ha una persona assignada com a responsable.
L’AFA, a més de la representació amb un membre del Consell Escolar, també té representació al Consell Escolar Municipal, al Consell Municipal d’Esports i a la FAPAC.
Els Estatuts regulen el funcionament dels òrgans de l’associació i el Pla d’Actuació estableix el mandat anual de l’Assemblea.

ESTATUTS DE L’AMPA
L’Assemblea general de l’AMPA -febrer de 2013- va aprovar diverses modificacions dels Estatuts de l’entitat. Algunes d’aquestes modificacions venien marcades per algunes reformes a la normativa general d’associacions. També es va aprofitar per fer les modificacions respecte a la seu de l’entitat, motivat pel canvi d’edifici de l’escola. (descarregar aquí)