ELECCIONS A L’ESCOLA SANTA AGNÈS

El divendres 30 d’abril vam viure una tarda molt emocionant a l’escola.

Des de feia unes setmanes l’alumnat de 5è havia estat treballant des de l’àrea de Medi Social continguts relacionats amb l’organització dels estats, l’organització política de Catalunya, conceptes com la democràcia i els Drets Humans.

Vam voler viure en primera persona alguns dels mecanismes propis dels estats democràtics, per això a la classe es van constituir tres partits polítics. També vam aprofitar i vam fer una visita virtual amb el Parlament de Catalunya que ens va ajudar a acabar de tenir clars alguns aspectes.

L’alumnat va decidir de manera honesta quin seria el programa electoral que els definiria com a partit, van decidir quin seria el seu nom, les seves sigles i van elaborar cartells per donar-se a conèixer.

A l’aula, exercint el dret a votar, es va decidir el dia de les eleccions i van preparar el material necessari per viure aquest dia (paperetes, urnes, llistes dels electors i electores). Van informar als companys i companyes de Primària i els van animar a participar.

A més, l’alumnat de Cicle Inicial va col·laborar amb cinquè i van ser els encarregats de fer el recompte de vots i comunicar els resultats.

La jornada es va produir amb total normalitat, tots i totes vam gaudir molt, en definitiva va ser un èxit.

Ja s’ha procedit a triar al President i el dia 12 de maig es reunirà amb l’equip directiu i els delegats i delegades de la resta de classes per entregar el programa del partit i començar a treballar.

Podeu veure com va anar el dia, fent clic a la imatge següent!