Noves indicacions Departament d’Educació Coronavirus

Benvolguts/des,
En relació al coronavirus, el Departament d’Educació fa saber als centres educatius noves mesures de prevenció amb la finalitat de contribuir a la seva contenció:

El Departament d’Educació insta a la suspensió de tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament. Les sortides lectives que impliquin un sol centre es poden mantenir. Aquesta mesura de suspensió té efectes sobre fires, trobades, cantades, certàmens, etc.

Es mantenen les portes obertes que s’estan duent a terme aquests dies, però es recomana als centres que es reforcin les mesures de prevenció, com ara evitar aglomeracions de persones en espais reduïts i situar les indicacions de prevenció de contagi ben visibles als centres.
– Es recorda que davant de possibles casos, els centres han de posar-se en contacte amb el 061 Salut Respon també amb les direccions dels Serveis Territorials o del Consorci d’Educació de Barcelona. Des d’aquests òrgans territorials, de la mà del Departament de Salut, es farà seguiment dels casos i de les consultes. Per aquest motiu cal que les famílies doneu l’avís al centre educatiu si detecteu algun cas dins de la nostra comunitat educativa.
Tenint en compte aquest últim comunicat, us informem de les sortides escolars o activitats complementàries del mes de març i abril que queden afectades o es mantenen amb normalitat:
  • Sortida teatre associació cultural 3r i 4t 12 de març es suspèn, pendent buscar una nova data si és possible per recuperar-la més endavant.
  • Visita IES la Roca alumnes de 6è el 17 de març es suspèn. Aquesta activitat no es podrà recuperar.
  • Sortida P3-P4 Mascasablanca 23 de març es suspèn. Pendent buscar una nova data per recuperar-la més endavant.
  • Sortida 4t Ruta prehistòrica de la Roca 24 de març es manté. Activitat que no implica el contacte amb cap altre escola, activitat a l’aire lliure.
  • Sortida teatre associació cultural 1r, 2n, 5è i 6è el 25 de març és probable que quedi suspesa però encara està pendent de confirmar per part de l’associació. En cas de suspendre es buscarà una nova data per tal de poder-la recuperar.
  • Sortida cruspilletres, biblioteca de la Roca, 3 d’abrilamb alumnes de 4tes manté. Activitat que no implica contacte amb cap altre escola.
  • Sortida Parlament amb 5è i 6è el 14 d’abril es suspèn. Pendent buscar una nova data per recuperar-la més endavant.
  • Sortida Joan Miró P5, 1r i 2n 15 d’abril es suspèn. Pendent buscar una nova data per recuperar-la més endavant.
  • Sortida Auditori 5è i 6è 16 d’abril es suspèn. Pendent buscar una nova data per recuperar-la més endavant.
  • Colònies P5, 2n i 4t del 29 i 30 d’abril es suspèn. Pendent de buscar una nova data per recuperar-la més endavant.

La resta de sortides del mes de maig i juny es mantenen amb normalitat. Restarem a l’espera de veure com evoluciona la situació. Us anirem informant de qualsevol canvi que pugui esdevenir-se i en quant tinguem les noves dates de les sortides anul·lades us informarem.
En el cas, de que hi hagi alguna sortida que no es pugui recuperar per falta de dates i s’hagi de suspendre en la seva totalitat com escola ens posarem en contacte amb les famílies per tal de reajustar els pagaments efectuats de les sortides i/o colònies. L’import del retorn dels diners cap a les famílies dependrà dels contractes amb cadascuna de les entitats amb les que s’ha fet la reserva de les activitats.
Tot i així, ara per ara totes les activitats anul·lades es mantindran per portar-les a terme més endavant.
Per qualsevol dubte o aclariment poseu-vos en contacte amb la direcció del centre.
Us deixem també alguns dels cartells de prevenció enviats des del Departament de Salut: