Setmana cultural 2019

La setmana cultural de l’escola ha estat dedicada a conèixer el municipi. Han estat uns dies de molt moviment  ja que l’alumnat i els mestres hem passejat pel poble i també hem visitat bona part dels elements patrimonials, alguns d’ells ben desconeguts.

A educació infantil i 1r, hem fet una descoberta pel poble, observant algunes cases i llocs que tot i passar-hi cada dia, no ens havíem fixat en els detalls. També vam aprofitar l’espai de la plaça del Molí de Vent per fer uns jocs molt divertits.

L’alumnat de 2n vam visitar l’antic molí fariner del Molí del Foix, on ens van explicar com funcionava i ens va agradar tant que vam decidir fer pa a l’escola i ens va sortir boníssim.

Els de 3r van caminar  fins a l’ermita de Penyafel  i allà el Jordi Girona ens va explicar coses molt interessants del lloc. També hem conegut i après coses de diferents llocs del municipi com ara la Masia de Penyafel, Espitlles i curiositats sobre la flora i la fauna dels voltants dels Monjos.

A 4t hem fet una excursió llarga i molt interessant fins a la font de Sant Llorenç i l’ermita de La Sanabra. Ens hi ha acompanyat el Pere Ventura que coneix molt la vegetació que hem anat trobant pel camí i ens ha explicat coses molt interessants. A l’escola hem construït barraques de pedra seca i ens han quedat molt xules.

L’alumnat de 5è ha caminat molt.. .fins el castell de Penyafort. Allà ens han explicat com havia anat canviant el castell amb els anys i perquè s’havia fet servir a cada època. Ha estat molt interessant. A l’escola ens hem inventat uns jocs de taula relacionats amb la història del castell.

Per últim , els de 6è hem fet dues sortides, una a l’antiga i derruïda església de Santa Margarida, que segurament havia de ser molt bonica quan estava aixecada. També hem anat al refugi del Serral, a l’antic camp d’aviació dels Monjos.  Allà ens han explicat com era el camp d’aviació, quins avions hi aterraven, com era la vida dels aviadors i dels mecànics…..Hem entrat al refugi i ha estat una bona experiència . A l’escola ens ha visitat el Jaume Solé, un veí del poble que va viure els bombardejos i ens va explicar coses de la seva vida molt interessants.

Recull de fotografies:

Inicial