Història

El municipi de Santa Margarida i Els Monjos havia arribat a tenir tres centres escolars, un a Cal Rubió, un a La Ràpita i un altre a Els Monjos.

Des de començaments del segle XX i fins ben entrats els anys cinquanta existia sols dues aules:”Escuela Nacional Unitaria nº 1 de niños” amb un mestre i una altra “Escuela Nacional nº2 de niñas” amb una mestra. Més tard es va construir un parvulari. Els edificis es trobaven a la Plaça Pau Casals i no va ser fins a l’any 1969 quan es va inaugurar la part més antiga de l’actual edifici escolar.

La construcció de la nova escola va ser una necessitat, fruit de l’augment continuat de població del municipi. Aquest edifici aviat va acollir dues aules de nens i dues de nenes, i de mica en mica, es va anar ampliant a mesura que creixia la demanda de places escolars. A l’escola se li va posar el nom de Dr. Samaranch i Fina, en honor del que fou metge i alcalde del municipi durant molts anys.