Encenem les taules de llum!

Els nens i les nenes són grans observadors i observadores. Tenen aquella curiositat innata que els aviva l’impuls cap al descobriment. Un descobriment, valgui la redundància, que els porta, per una banda, a l’exploració i coneixement d’un mateix; de les pròpies possibilitats/capacitats (allò que poden fer de forma autònoma) i potencilitats (allò que poden arribar  fer amb l’acompanyament de l’adult) i, per l’altra, a la descoberta del seu entorn.

Tenint en compte aquesta curiositat innata i la necessitat de descoberta de l’alumnat, des de l’escola, gaudim de les taules de llum. Un interessant recurs pedagògic que dóna lloc a l’observació pacient, a l’exploració i que aglutina diversos i intensos beneficis. Alguns són:

. Fomenta l’atenció i la pausa.

. Ajuda a la presa de consciència sensorial gràcies a la informació que rebem a través dels sentits.

. Afavoreix el joc lliure.

. Atorguen la possibilitat de fer més atractius els aprenentatges curriculars

Així, encendre les taules de llum és encendre la motivació dels Dracs. Mireu, Mireu!

Així, encendre les taules de llum és encendre la motivació dels Dibles i Diablesses. Mireu, Mireu!