Educar és una tasca compartida.
Acompanyar els infants en el seu creixement i aprenentatge va més enllà de l’escola. Per això, treballem conjuntament amb professionals, serveis, entitats i institucions de l’entorn que contribueixen, des de diferents àmbits, al seu benestar i al de les seves famílies.
El treball en xarxa ens permet compartir mirades, donar respostes més ajustades a les diferents necessitats i ampliar les oportunitats educatives més enllà de l’escola.
Educació, orientació i inclusió
CRP · Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp
El CRP acompanya el centre en processos de formació, innovació i millora educativa, facilita recursos pedagògics i impulsa projectes i espais de treball en xarxa entre els centres del territori.
EAP · Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica
L’EAP acompanya el centre en l’orientació i l’assessorament psicopedagògic, el seguiment de l’alumnat i la planificació de respostes educatives ajustades a les diferents necessitats.
CEEPSIR · Escola Alba
Treballem conjuntament amb el CEEPSIR de l’Escola Alba per avançar en una educació inclusiva, compartint orientacions, estratègies i suports que afavoreixin la participació i l’aprenentatge de tot l’alumnat.
CDIAP · Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç
Treballem conjuntament amb els professionals del CDIAP en el seguiment dels infants atesos pel servei, afavorint la continuïtat entre els diferents contextos que intervenen en el seu desenvolupament.t.
Salut i benestar
CAP Llibertat
És el centre d’atenció primària de referència en l’àmbit pediàtric. Hi mantenim contacte i coordinació en qüestions relacionades amb la salut de l’alumnat quan és necessari.
CSMIJ · Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil
Compartim seguiment amb els professionals del servei quan hi ha alumnat atès, per afavorir una actuació coherent entre els diferents àmbits que l’acompanyen.
Hospital Universitari Sant Joan de Reus
És el centre hospitalari de referència al qual es pot derivar l’alumnat davant d’accidents o situacions que requereixen atenció hospitalària, seguint les indicacions dels serveis d’emergència.
Acompanyament als infants i a les famílies
Serveis Socials
El treball compartit amb els serveis socials permet acompanyar infants i famílies davant de situacions que requereixen suport social o socioeducatiu i acordar actuacions conjuntes quan és necessari.
SOAF · Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies
El SOAF ofereix orientació i suport a les famílies en aspectes relacionats amb la criança, la parentalitat, les relacions familiars o determinades dificultats que poden sorgir al llarg del desenvolupament dels infants. Des de l’escola hi podem orientar i derivar famílies quan considerem que aquest acompanyament els pot ser útil.
Acompanyament socioeducatiu
Col·laborem amb Càritas i la Fundació Educativa i Social Frederic Bara, que ofereixen, entre altres actuacions, espais gratuïts de suport i acompanyament escolar. El contacte entre els professionals permet compartir el seguiment de l’alumnat que hi participa.
Altres recursos, com el SOAC o el SAI, poden contribuir a l’orientació i l’acompanyament de les famílies davant de necessitats específiques.
El centre també es coordina amb altres serveis especialitzats quan les necessitats dels infants o de les famílies ho requereixen.
Escola, barri i ciutat
Xarxa d’Escoles Públiques de Reus
Formem part de la Xarxa d’Escoles Públiques de Reus (XEPR), un espai de trobada, col·laboració i treball compartit entre les escoles públiques de la ciutat.
La xarxa ens permet compartir experiències i projectes, generar espais de reflexió i cooperació entre centres i impulsar iniciatives conjuntes que reforcen els vincles entre les escoles i la comunitat educativa de Reus.
Formar-ne part contribueix també a donar visibilitat al valor, la diversitat i els projectes de l’escola pública, preservant alhora la identitat i la singularitat de cadascun dels centres.
📷 Seguiu la Xarxa d’Escoles Públiques de Reus a Instagram
Pla Educatiu d’Entorn
Participem activament en les propostes i actuacions del Pla Educatiu d’Entorn, que connecten escola, famílies i comunitat i contribueixen a ampliar les oportunitats educatives dels infants més enllà de l’horari i l’espai escolar.
Ajuntament de Reus i xarxa comunitària
Col·laborem amb diferents àrees i serveis de l’Ajuntament de Reus en projectes i actuacions educatives, culturals, socials i mediambientals. També participem en espais comunitaris de coordinació, com la Taula d’entitats i serveis, vinculada a l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials.
En aquest marc també mantenim relació amb l’Oficina Municipal d’Escolarització (OME) i altres serveis municipals que orienten i acompanyen les famílies.
Biblioteques Municipals de Reus
La Biblioteca Central Xavier Amorós i la Biblioteca Pere Anguera són espais educatius que incorporem a les experiències d’aprenentatge de l’alumnat mitjançant visites, activitats i el préstec de llibres i altres recursos.
Centres Cívics de Reus
Mantenim una relació especialment propera amb el Centre Cívic Llevant, situat a pocs minuts de l’escola, i col·laborem també amb el Centre Cívic la Rambla en activitats i iniciatives que connecten l’escola amb el seu entorn.
Prevenció i educació
La Guàrdia Urbana de Reus i els Mossos d’Esquadra participen en actuacions educatives i preventives adaptades a les diferents edats, vinculades, entre altres àmbits, a l’educació viària, la prevenció i el coneixement dels serveis de seguretat.
També mantenim relació amb altres recursos comunitaris, com el Centre de Normalització Lingüística, al qual podem orientar famílies quan necessiten suport en l’aprenentatge de la llengua catalana.
Continuïtat educativa i formació
Institut Salvador Vilaseca
La coordinació entre l’escola i l’Institut Salvador Vilaseca facilita la transició de l’alumnat de Primària a l’ESO. Realitzem actuacions de traspàs, amb una atenció específica a l’alumnat amb necessitats educatives especials, compartim visites entre els dos centres i col·laborem en diferents activitats, també en el marc del servei comunitari.
Som centre formador
L’Escola Rubió i Ors és centre formador i acull estudiants en pràctiques de graus universitaris, màsters i cicles formatius.
Entenem aquesta tasca com una oportunitat per contribuir a la formació de futurs professionals, compartir la pràctica educativa i continuar aprenent com a escola. Col·laborem habitualment amb institucions com la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l’Institut Gaudí de Reus, i acollim també estudiants d’altres institucions mitjançant els corresponents acords de pràctiques.


