ANEM A FER GEOMETRIA AMB PIET MONDRIAN

       

  • COM VA SORTIR EL TEMA?

Vam tenir de dibuixar un pollet en un full de quadrícula, segons un exemple que havia portat de casa seva un nen.  A partir d’aquesta activitat hem seguit amb una altra més oberta: dibuixar en la quadrícula un sol i un núvol usant la línia recta  i després un dibuix lliure.

 Hem vist clarament la diferència entre la línia recta, que pot anar de dreta-esquerra o d’esquerra-dreta, de dalt-a baix o de a baix- a dalt i la corba.

  • COM HEM SEGUIT?
  • Observant:

Hem observat les línies: com són? Quines figures geomètriques fan? ens hem preguntat. També les hem trobat en quadres de Piet Mondrian que hem vist a l’ordinador així com el colors que va utilitzar: vermell, blau, groc, blanc i negre.

  • Descobrint:

Hem endevinat el nom de les línies rectes: vertical i horitzontal i les figures geomètriques que fan: el quadrat i el rectangle. De la intervenció d’una companya va sortir la línia inclinada (diagonal) i amb ella els triangles.

També va sortir la línia corba, com les ones del mar, però la vam desestimar per una                altra ocasió potser si estudiem el Modernisme, ara toca estudiar les altres.

  • Recerca:

Hem buscat per tota la classe aquestes línies, les hem trobat i les hem tocat.  Hi són a: la paret, l’ordinador, l’armari, els llums, la porta, el paper, la pissarra, les finestres, l ’esborrador, els llibres, la goma,  el llapis, els retoladors, els quadres d’endolls, el terra, etc.

Estan per tota l’escola!!

  • Experimentant:

En grups de quatre hem fet un quadra sobre de la taula amb cintes de colors que ens va repartir la mestra.

  • Creant:

En grups de quatre, fulls Din A-3 i ceres representem quadres similars als de Piet Mondrian. S’exposen i es pengen perquè tothom els pugui veure.

  • Reflexionant:

Veiem les fotos del nostre treball i elaborem conjuntament aquest resum, així tornem a recordar el que hem après.

  • QUÈ HEM TREBALLAT?

La línia recta: horitzontal, vertical i inclinada que és diu diagonal.

Les figures geomètriques com els quadrats,  els rectangles i els triangles.

I per últim,  els colors, però només el vermell, el blau i el groc que són els colors bàsics i hem afegit el blanc i el negre perquè ens ajudessin.

Hem reflexionat què eren els colors bàsics, per què els anomenàvem així i per a què ens servien el blanc i el negre.

  • COM HO HEM TREBALLAT?

Fent un  taller dirigit, on descobrim les coses per nosaltres mateixos:

Fent –nos preguntes i trobant les respostes

Manipulant i experimentant per nosaltres mateixos.

Hem emprat  una metodologia activa i global.

EINES

Ens hem ajudat dels quadres d’en  Piet Mondrian, un pintor holandès molt famós que va viure i morir a Nova York, els Estats Units d’Amèrica. Internet ens ha ajudat a trobar imatges d’ ell mateix i els seus quadres.

  • La nostra pròpia classe.
  • Cintes de colors.
  • Ceres i Din A-3

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>