Taller d’Aqualogia

Els alumnes de Cicle Inicial hem rebut avui la visita de la Raquel, una noia que ha vingut a fer-nos un taller d’Aqualogia organitzat per Aigües de Barcelona amb l’objectiu de poder conèixer què és el cicle urbà de l’aigua mitjançant un vídeo, un conte, un joc i uns experiments.

Primer hem vist el vídeo “ L’aventura Aqualogia” on uns personatges molt divertits que es deien Clara, Minerva, Vitrubi, Salvador i Qualo ens donaven la benvinguda i ens explicaven les seves característiques i els seus interessos. Seguidament, entre tots hem desenvolupat un conte interactiu on se’ns explicava el cicle urbà de l’aigua.

Després de parlar-ne una mica sobre això i repassar les paraules noves que no coneixíem hem jugat al joc digital “Un munt d’aigua en joc” i hem hagut de triar les diferents accions en què s’utilitza l’aigua a l’escola i les hem hagut de col·locar als espais on es produeix el consum corresponent. A partir d’aquí hem pogut reflexionar sobre quines coses poder tirar a l’aigua i quines no i la Raquel ens ha donat consells perquè puguem fer-ne un bon ús.

Per acabar, hem fet uns experiments i hem comprovat que és molt difícil netejar l’aigua una vegada està bruta i per això és important intentar embrutar-la el mínim possible.

Ens ha agradat molt fer aquest taller i hem pogut aprendre quines són les diferències entre el cicle natural i urbà de l’aigua. Tanmateix hem pogut prendre consciència que l’aigua és un bé escàs i necessari i per això hem de fer-ne un bon ús i no embrutar-la molt.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *