Visita a l’escola Aurora de St. Boi de Lluçanès

Avui els i les mestres hem aprofitat per visitar una escola amb una visió molt interessant sobre l’aprenentatge a través de les bones preguntes i la investigació científica, la gestió del temps i la confiança cap a l’alumnat.
Moltes gràcies per obrir-nos les vostres portes.
És un gust poder compartir coneixement i seguir-nos formant a través de bones pràctiques.

1. Berta Vidal

Ens expliqueu una mica més en què consisteixen aquestes preguntes i la gestió del temps? I, sobretot, com es transmet confiança als alumnes?
    Ganes de més

1. Alba Gurrera Autor de l'article

Hola Berta,
      Les bones preguntes són aquelles preguntes que no es responen amb un si o amb un no, ni buscant una dada a internet. Són preguntes que requereixen fer-se hipòtesis, fer experiments, buscar similituds i diferències, relacionar, deduir… que promouen l’aprenentatge. Algun exemple: com és que aquesta pedra té aquest forat?, com és que l’ortiga pica?, etc.
      Pel que fa a la gestió del temps, cada matí es troben en gran grup per compartir l’estat dels seus projectes i, a vegades, els docents proposen una data límit per exposar-lo o acabar-lo. En acabar el moment de conversa, els infants escriuen en paperets les diferents tasques en què ocuparan el seu temps i se les enganxen en una pissarra on hi ha tres columnes: “vull fer”, “estic fent” i “he fet”. D’aquesta manera van movent el paper de columna a mesura que van avançant. Al final del dia revisen el que s’han proposat al matí i el que han fet realment.
      La confiança als alumnes la transmeten fent-los responsables i partícips de la major part del que passa a l’escola. Vam poder veure infants entrar al despatx, agafar el telèfon per trucar a un expert, agafant-se el material, autogestionant-se el seu aprenentatge, etc. Ens van explicar que els infants van decidir també part del mobiliari, van buscar pressupostos i després de presentar-ho, es va decidir i instal·lar el que s’havia pactat. A través de petites i grans accions es confia amb els infants perquè facin, decideixin i formin part i és un dels aspectes que, segons ens van explicar, més ben valorat per part de l’alumnat.