APROPEM ELS INFANTS A LA NATURA

Tenim la gran sort de viure en un entorn privilegiat fet que ens fa apropar els infants a quests espais naturals com a mínim un cop a la setmana.

Creiem important que coneguin els espais més propers i que interactuïn amb ells. La natura no només s’ha de veure i observar sinó que s’ha d’olorar, experimentar, tocar, sentir, estimar… i més si la tens tant a prop.

A l’etapa de l’educació infantil els petits són excepcionalment sensibles als estímuls i la natura els proporciona infinitat de recursos per poder aprendre de manera autònoma i relaxada en harmonia. A més, fomenta uns valors positius de respecte i compromís pel planeta i ajuda a fomentar un futur més sostenible de manera natural sense imposicions.

Sortir a la natura no només ajuda a conèixer millor els espais naturals del teu entorn sinó també t’ajuda a conèixer-te millor a tu mateix i als altres. S’ha observat una millora en las relacions socials i en la cohesió de grup ja que genera una sèrie de connexions cerebrals més respectuoses en la interacció amb les persones gràcies al respecte que es genera en l’ambient. Aquests espais donen l’oportunitat de reforçar la seva autonomia, les seves habilitats, la seguretat, la confiança i de desenvolupar de manera natural la seva psicomotricitat. A més, ajuda a conèixer els seus límits i a identificar els  riscos o perills que es poden trobar. A més a més, amplia la capacitat de raonament i observació cosa que permet millorar el desenvolupament cognitiu.

En aquest tipus d’espais és dona freqüentment el joc lliure, no estructurat, un joc basat en el plaer, la creativitat i la llibertat on es dona un aprenentatge autònom i on es construeix  la seva personalitat. És un joc espontani que potencia la imaginació, la creativitat i la capacitat de meravellar-se; on els infants escullen a què jugar i com jugar i decideixen com ho fan moguts per la seva pròpia motivació. El seu joc és més cooperatiu i els ajuda en la resolució de conflictes.

Els llocs on acostumen a sortir amb els infants són: la farinera, la serradora, el poble de Montferrer i un prat dels voltants. Quan sortim a la natura amb els infants es crea un ambient d’harmonia que dona peu a la investigació, les hipòtesis, les connexions, els descobriments, la coordinació, als diferents reptes, al assaig-erros, al descobriment… i a la felicitat.

 

LES MESTRES D’INFANTIL

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>