Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:
- L’enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 75%, la de l’alumnat del 62% (Cicle Superior) i a la de les famílies del 72%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el PEDC (alumnat, professorat i centre)
- Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
- Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.
- Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.
DE L’ALUMNAT:
PUNTS FORTS
- Els alumnes en finalitzar l’educació primària han après a crear continguts digitals.
PUNTS FEBLES
- Poca transferència de coneixements i habilitats digitals en les activitats que es proposen des de les diferents matèries que realitza l’alumnat (poca transversalitat).
- Actitud poc ètica en l’ús de les tecnologies.
DEL PROFESSORAT:
PUNTS FORTS
- Els docents s’estan formant per dur a terme bones pràctiques digitals.
- L’equip docent està motivat per organitzar i planificar una bona estrategia digital de centre.
PUNTS FEBLES
- Reorganitzar i actualitzar les activitats digitals que cada mestra/e planteja als seus alumnes.
- Cal potenciar l’ús de les eines digitals en l’avaluació i el seguiment personalitzat de l’alumnat.
- Els mestres utilitzen poc les tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.
- Manca de consens a l’hora de determinar les eines digitals de comunicació i treball del claustre.
DEL CENTRE:
PUNTS FORTS
- El centre té una cobertura WIFI força bona.
- El centre disposa d’una bona infraestructura i equipaments.
PUNTS FEBLES
- Manca d’espais de reflexió per preparar i testejar les noves tecnologies.
- Manca de digitalització i unificació de protocols.
- Establir un protocol per garantir la protecció de dades.