Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:

• L’enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 75%, la de l’alumnat del 62% (Cicle Superior) i a la de les famílies del 72%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el PEDC (alumnat, professorat i centre)
  • Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
  • Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.Encuestas online: ¿Valen la pena como negocio online? - MarketingBlog
  • Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.

DE L’ALUMNAT:

PUNTS FORTS

• Els alumnes en finalitzar l’educació primària han après a crear continguts digitals.

PUNTS FEBLES

• Poca transferència de coneixements i habilitats digitals en les activitats que es proCómo atraer y retener alumnos extranjerosposen des de les diferents matèries que realitza l’alumnat (poca transversalitat).
  • Actitud poc ètica en l’ús de les tecnologies.

DEL PROFESSORAT:

PUNTS FORTS

• Els docents s’estan formant per dur a terme bones pràctiques digitals.
  • L’equip docent està motivat per organitzar i planificar una bona estrategia digital de centre.

PUNTS FEBLESVectores e ilustraciones de Maestros para descargar gratis | Freepik

• Reorganitzar i actualitzar les activitats digitals que cada mestra/e planteja als seus alumnes.
  • Cal potenciar l’ús de les eines digitals en l’avaluació i el seguiment personalitzat de l’alumnat.
  • Els mestres utilitzen poc les tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.
  • Manca de consens a l’hora de determinar les eines digitals de comunicació i treball del claustre.

DEL CENTRE:

PUNTS FORTS

• El centre té una cobertura WIFI força bona. 12 consejos para transformar el aquí y ahora de la escuela | Fundación Telefónica España
  • El centre disposa d’una bona infraestructura i equipaments.

PUNTS FEBLES

• Manca d’espais de reflexió per preparar i testejar les noves tecnologies.
  • Manca de digitalització i unificació de protocols.
  • Establir un protocol per garantir la protecció de dades.