Què podem fer aquests dies?

Benvolgudes famílies, ja que ens veiem amb la impossibilitat d’anar a l’escola i hem d’estar confinats a casa, us proposem un seguit d’activitats perquè els vostres fills/es puguin continuar passant-s’ho bé i aprenent.

Us recordem, que aquestes activitats no seran avaluables, sinó formatives, ja que al llarg d’aquests dies no es podran realitzar activitats per avançar cap tipus de contingut. Aquestes activitats serviran per reforçar continguts, investigar, experimentar, potenciar la creativitats i desenvolupar totes les capacitats. Esperem que gaudiu realitzant-les!

Si teniu cap dubte, podeu contactar-nos a través del mail de l’Escola: escolaprim@xtec.cat

 

Orientacions d’activitats per realitzar aquests dies:

Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults.

Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures, fulls, estris d’escriptura,….

Recordeu que podeu relacionar les activitats amb el que hem estat treballant al llarg del curs.

 

 Per a tota la família

  • Activitats esportives: Ballar, saltar, fer equilibri, realitzar estiraments, moure el cos, fer exercicis de relaxació … Tot a casa!!!!.

 

  • Jocs de taula: Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc

 

  • Activitat d’experimentació i art:

Manual de experimentos : https://www.slideshare.net/edelinbravo29/manual-de-experimentos-preescolar

○ Jugar amb puzzles, tangram, lego, robots,.…

○ Dibuixar, fer manualitats, realitzar maquetes,….

Aprenent amb les mans : https://www.aprenentamblesmans.cat/category/educacio-infantil/geometria-educacio-infantil/

○ Observar, fer fotografies i recollir al diari.

○ Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.

○ Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur i les escoles del futur

 Dinamiks : https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

  • Suport a les tasques de la casa

○ Col·laborar en la neteja de la llar

○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides,  fer el berenar…

○ Endreçar l’habitació

○ Parar taula i recollir-la

○ Plegar i classificar la roba…

 

Des de les més petites i més petits

  • Activitats de comunicació:

○ Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…

○ Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes: https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/

○ Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…

○ Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo. ○ Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).

 

  • Activitats en entorns digitals:

○ Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l.

○ Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365 : http://www.edu365.cat/infantil/

 

 Per continuar i per a les més grans i els més grans

  • Activitats de l’àmbit lingüístic:

○ Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola.

○ Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).

○ Planificar i fer un còmic ○ Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…

○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients

○ Escoltar audiollibres

○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…

○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.

○ Visitar museus virtuals : (http://xtec.gencat.cat/ca/recursos/museus/virtuals/) i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.

○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.

○ Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.

 

  • Activitats de l’àmbit matemàtic:

○ Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya : https://www.meteo.cat/.

○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.

○ Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.

○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.

○ Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.

Materials autocorrectius de Edu 365 : http://www.edu365.cat/primaria/matematiques/index.html.

Aprenent geometria : https://www.aprenentamblesmans.cat/educacio-primaria/.

 

  • Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:

○ Els virus Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna?

○ Les vacunes Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

○ Seguiment de la pandèmia Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com:  http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-az/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).

○ Visitar ciutats i llocs del món a través del Google Earth: https://www.google.es/intl/es/earth/index.html

 

  • Activitats amb el mòbil o tauleta: ○ Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

○ Instal·lar  alguna de les apps referenciades al portal Toolbox : https://toolbox.mobileworldcapital.com/

11 comentaris

  1. SAHI YASSINE

    Buenos días,

    Soy el padre de Imran Sahi (primero secundaria)

    Primero espero que todos esteis bien.

    2- Si es possible quiero ponerme en contacto con el profesor de mi hijo.

    Muchas gracias,

        1. Geni Autor de l'article

          Hola Sara,
          Com esteu? Esperem que el millor possible! De moment no sabem quin dia podrem tornar, el més probable és que el 30 encara no, però no sabem res del cert. Tota la informació que tinguem oficial, la penjarem aquí a la web.
          Aprofiteu aquests dies per fer moltes coses junts, podeu seguir les nostres indicacions de la web, i també inventar altres coses o fer els dibuixos i les decoracions que tant t’agraden.
          Salutacions!?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>