La nostra escola guanya un Premi Baldiri! 🎉🏆

Estem molt contents de compartir una gran notícia amb tota la comunitat educativa: la nostra escola ha estat guardonada amb un Premi Baldiri.

Aquest reconeixement és un premi a l’esforç, la il·lusió i el treball de tot l’alumnat, el professorat i les famílies que formen part del nostre projecte educatiu. Rebre aquest guardó ens anima a continuar treballant per oferir una educació de qualitat, arrelada al nostre entorn i compromesa amb els valors que ens identifiquen.

Volem felicitar totes les persones que han fet possible aquest èxit i agrair el suport i la confiança que rebem cada dia.

Enhorabona a tota la comunitat educativa! 👏✨

FINAL DEL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat dia 8 de maig vam assistir a la final del Certamen de Lectura en Veu Alta, celebrada a l’Auditori de la Diputació de Tarragona. Va ser una jornada molt especial i emocionant, on la nostra representant va tenir l’oportunitat de compartir experiència amb alumnes d’altres escoles.

La Lila va fer una gran lectura mostrant molta preparació davant del públic i del jurat. Tot i que finalment no va resultar guanyadora, estem molt orgullosos de la seva participació i de tota la feina feta durant aquest procés.

Arribar a una final ja és un gran èxit i una experiència que segur que recordarem amb molta il.lusió. Moltes felicitats!!

Cliqueu a la foto per veure’n més:

Sant Jordi

Aquesta setmana a l’escola hem celebrat una de les festes més especials del nostre calendari: Sant Jordi. Al llarg de diversos dies, l’alumnat ha participat en activitats molt diverses relacionades amb la lectura, l’escriptura i la cultura.

El dimecres vam tenir la sort de rebre la visita de l’autora Gisela Pou, dins del programa Autors a les aules. L’alumnat de 4t va preparar-li una acollida molt especial, amb diferents activitats relacionades amb el seu llibre Camila. La flauta màgica: van interpretar una peça amb flauta i també van representar un fragment de la història. L’escriptora va oferir una xerrada molt interessant, on els nens i nenes van poder conèixer de prop el procés de creació d’un llibre, fer preguntes i compartir impressions. Per acabar, l’autora els va signar els seus exemplars, fet que va fer encara més especial l’experiència.

El dijous al matí es va celebrar el tradicional certamen literari, on es van reconèixer els treballs d’escriptura de l’alumnat. A la tarda, el pati de l’escola es va omplir de llibres amb el mercadet d’intercanvi, una activitat molt enriquidora que fomenta la lectura i el valor de compartir.

A més, l’alumnat d’ I5 va preparar amb molta il·lusió la representació de la llegenda de Sant Jordi, que van oferir a les famílies i també als companys i companyes d’I3, I4 i 1r. Va ser una actuació plena d’emoció i esforç que va fer gaudir molt a tots els assistents.

Per tancar la setmana, el divendres al Bibliopati es va dur a terme l’últim repte, inspirat en la temàtica de Sant Jordi, en què l’alumnat va haver de superar diferents proves per salvar el món màgic. Una activitat lúdica i engrescadora que va posar punt final a una setmana plena d’imaginació i aventures.

Sens dubte, han estat uns dies molt especials, plens de cultura, creativitat i moments compartits que ens ajuden a estimar encara més la lectura i les nostres tradicions.

Concurs familiar de creacions artístiques 2025-2026

La 12a edició del Concurs Familiar de Creacions Artístiques amb materials reciclats va ser un èxit i va omplir la nostra escola de creativitat, color i compromís amb el medi ambient. Un any més, les famílies van participar, creant escultures originals inspirades en l’estil de Antoni Gaudí, on van destacar les formes corbes, els colors vius i la inspiració en la natura.

Durant aquells dies, l’entrada de l’escola es van convertir en una galeria d’art. Les escultures, elaborades amb materials reciclats com cartró, taps, i altres elements reutilitzats, van sorprendre per la seva originalitat i qualitat. Cada obra reflectia el treball en família, la dedicació i la capacitat de transformar objectes quotidians en creacions artístiques plenes de significat.

La comissió d’Escoles Verdes va fer l’entrega de premis el divendres 27 de març compartint amb tota la comunitat educativa aquest moment tan especial.

Vam felicitar especialment els guanyadors per les seves creacions, així com reconèixer la participació de totes les famílies, que van fer possible aquesta edició.

Moltes gràcies a tothom per la vostra implicació.

Setmana Cultural

Durant els darrers dies, al centre hem celebrat la Setmana Cultural amb una gran varietat d’activitats adreçades a tot l’alumnat.

A Educació Infantil, els infants han gaudit d’experiències sensorials i manipulatives com la preparació de broquetes de fruita, activitats a la sala de llum negra, una sessió musical amb el grup Els Tringolers i la sembra de llavors.

A Cicle Inicial, l’alumnat ha participat en propostes de joc amb pals i cubs de VincDeBosc, així com en tallers de jocs i manualitats (vitralls, tres en ratlla, construccions, entre d’altres). També han dut a terme una plantada d’arbres a la Riera.

A Cicle Mitjà, s’han organitzat tallers de manualitats, activitats de construcció de cúpules i diverses xerrades (de salut, de l’olivera, Marenostrum…).

A Cicle Superior, l’alumnat ha pogut participar en tallers de forja, construcció de cúpules, treballs tèxtils i activitats relacionades amb el modernisme. També han dissenyat panots i han elaborat una auca.

Paral·lelament, s’han dut a terme activitats conjuntes com l’espectacle de titelles Gaudim amb Gaudí, a càrrec de la companyia Pengim Penjam, així com les entregues de premis dels concursos de dibuix de l’Ermita i de creacions artístiques amb material reciclat.

Valorem molt positivament la participació i implicació de tot l’alumnat i del professorat, així com l’ajuntament i diverses associacions del poble, que han fet possible una setmana enriquidora per a tota la comunitat educativa.

Dia de la poesia

Aquest dissabte se celebra el Dia Mundial de la Poesia, però a l’escola ens hi hem avançat i avui n’hem fet la celebració.

Al llarg del dia, hem organitzat diferents activitats. A les 9:00 i a les 16:30, famílies, professorat i alumnat han participat en lectures de poesies compartides. També, els infants d’educació infantil han recitat poemes al pati.

A més, l’alumnat ha creat un mural de poesies inspirat en el trencadís de Gaudí, dins de l’any dedicat a aquest artista a l’escola. Cada peça del mural es pot agafar i emportar a casa.

GRAN NOTÍCIA AL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA!

El passat divendres 13 de març vam participar al Certamen de Lectura en Veu Alta, que va tenir lloc al Palau de Congressos de Tarragona. La nostra escola hi estava representada per la Lila Fonoll, acompanyada de la seva suplent Valeria López.

Durant el certamen, els participants van demostrar el seu talent lector davant el jurat i el públic, llegint fragments amb expressivitat i bona entonació.

Estem molt contents d’anunciar que la Lila Fonoll ha estat seleccionada per passar a la final del certamen. És una gran notícia i un reconeixement a l’esforç, la preparació i les ganes que hi ha posat.

Des d’aquí la volem felicitar, així com també la Valeria per la seva implicació, l’esforç i la feina feta durant tot el procés de preparació.

Moltes felicitats a totes dues!

Cliqueu la foto per veure’n més imatges.

LA VELLA QUARESMA!🎶🧓

El divendres 20 de febrer, a l’Escola de Vilallonga, vam donar la benvinguda a la Vella Quaresma. Amb les seves set cames, ens va recordar que el Carnaval s’havia acabat i que començava el temps de Quaresma.

Els alumnes d’educació infantil vam participar en el moment de treure-li una cama, un gest que repetirem cada setmana fins a la Setmana Santa. També vam cantar la seva cançó i vam rebre un petit detall.

Una activitat senzilla i bonica per mantenir viva la tradició.