♻️🌍 Celebrem el Dia Mundial del Reciclatge 🌱♻️

L’altre dia, a l’escola vam celebrar el Dia Mundial del Reciclatge. Durant la jornada es van organitzar diferents racons i propostes per tot el centre amb l’objectiu de conscienciar l’alumnat sobre la importància de reciclar i tenir cura del medi ambient.

A Infantil, els nens i les nenes van participar en una gimcana amb diferents activitats i jocs relacionats amb la separació de residus. Els més petits van aprendre a identificar els diferents contenidors i a classificar correctament els materials que hi van dipositats. Mitjançant el joc i l’experimentació, van descobrir la importància de reduir, reutilitzar i reciclar.

Com a reconeixement per la seva participació i implicació, tots els infants van rebre una medalla de “bons recicladors”. Per finalitzar la celebració, se’ls va lliurar un embolcall reutilitzable per a l’entrepà, fomentant així la reducció de residus en el dia a dia i l’ús d’alternatives més sostenibles.

Va ser una jornada molt especial que va ajudar els nens i nenes a prendre consciència de la importància de cuidar el nostre planeta a través de petits gestos quotidians. 🌍💚♻️

Colònies EI i CI

El passat dilluns i dimarts, 18 i 19 de maig, l’alumnat d’EI i CI va anar de colònies a Tamarit. Durant aquests dos dies vam viure moltes aventures, vam conèixer uns pirates i unes bruixes i vam gaudir de moltes activitats i jocs.

Ens ho vam passar molt bé i vam compartir moments molt especials amb els companys i companyes!

Per veure més fotos, cliqueu a la imatge.

Sant Jordi

Aquesta setmana a l’escola hem celebrat una de les festes més especials del nostre calendari: Sant Jordi. Al llarg de diversos dies, l’alumnat ha participat en activitats molt diverses relacionades amb la lectura, l’escriptura i la cultura.

El dimecres vam tenir la sort de rebre la visita de l’autora Gisela Pou, dins del programa Autors a les aules. L’alumnat de 4t va preparar-li una acollida molt especial, amb diferents activitats relacionades amb el seu llibre Camila. La flauta màgica: van interpretar una peça amb flauta i també van representar un fragment de la història. L’escriptora va oferir una xerrada molt interessant, on els nens i nenes van poder conèixer de prop el procés de creació d’un llibre, fer preguntes i compartir impressions. Per acabar, l’autora els va signar els seus exemplars, fet que va fer encara més especial l’experiència.

El dijous al matí es va celebrar el tradicional certamen literari, on es van reconèixer els treballs d’escriptura de l’alumnat. A la tarda, el pati de l’escola es va omplir de llibres amb el mercadet d’intercanvi, una activitat molt enriquidora que fomenta la lectura i el valor de compartir.

A més, l’alumnat d’ I5 va preparar amb molta il·lusió la representació de la llegenda de Sant Jordi, que van oferir a les famílies i també als companys i companyes d’I3, I4 i 1r. Va ser una actuació plena d’emoció i esforç que va fer gaudir molt a tots els assistents.

Per tancar la setmana, el divendres al Bibliopati es va dur a terme l’últim repte, inspirat en la temàtica de Sant Jordi, en què l’alumnat va haver de superar diferents proves per salvar el món màgic. Una activitat lúdica i engrescadora que va posar punt final a una setmana plena d’imaginació i aventures.

Sens dubte, han estat uns dies molt especials, plens de cultura, creativitat i moments compartits que ens ajuden a estimar encara més la lectura i les nostres tradicions.

🎨 Descobrint Gaudí a Reus🦎

El divendres 10 d’abril els alumnes d’educació infantil vam fer una sortida a Reus per visitar el Gaudí Centre, un espai dedicat a la vida i obra del genial arquitecte Antoni Gaudí.

Només arribar, ens esperava una sorpresa ben original: ens van explicar la vida de Gaudí a través d’una representació teatral. Els infants no només van ser espectadors, sinó que es van convertir en autèntics protagonistes! A través del joc i la interpretació, van descobrir moments clau de la seva vida i van començar a entendre la seva manera tan especial de veure el món.

Després del teatre, vam fer un recorregut pel recinte on vam poder observar diferents maquetes d’algunes de les seves obres més emblemàtiques. Entre elles, vam reconèixer la impressionant Sagrada Família, la casa Batlló i el Parc Güell. Va ser fascinant veure com Gaudí s’inspirava en la natura per crear formes úniques i plenes de vida.

Per acabar la visita, vam participar en un taller molt creatiu. L’activitat consistia en decorar una sargantana utilitzant la tècnica del trencadís amb papers de colors. Cada infant va crear la seva pròpia obra d’art, inspirant-se en els mosaics que tant defineixen el seu estil.

Finalment, vam acabar la sortida al Parc Sant Jordi, on vam poder dinar tranquil·lament i gaudir d’una estona de joc a l’aire lliure. Va ser el tancament perfecte per a un dia ple d’aprenentatge, creativitat i diversió.

Setmana Cultural

Durant els darrers dies, al centre hem celebrat la Setmana Cultural amb una gran varietat d’activitats adreçades a tot l’alumnat.

A Educació Infantil, els infants han gaudit d’experiències sensorials i manipulatives com la preparació de broquetes de fruita, activitats a la sala de llum negra, una sessió musical amb el grup Els Tringolers i la sembra de llavors.

A Cicle Inicial, l’alumnat ha participat en propostes de joc amb pals i cubs de VincDeBosc, així com en tallers de jocs i manualitats (vitralls, tres en ratlla, construccions, entre d’altres). També han dut a terme una plantada d’arbres a la Riera.

A Cicle Mitjà, s’han organitzat tallers de manualitats, activitats de construcció de cúpules i diverses xerrades (de salut, de l’olivera, Marenostrum…).

A Cicle Superior, l’alumnat ha pogut participar en tallers de forja, construcció de cúpules, treballs tèxtils i activitats relacionades amb el modernisme. També han dissenyat panots i han elaborat una auca.

Paral·lelament, s’han dut a terme activitats conjuntes com l’espectacle de titelles Gaudim amb Gaudí, a càrrec de la companyia Pengim Penjam, així com les entregues de premis dels concursos de dibuix de l’Ermita i de creacions artístiques amb material reciclat.

Valorem molt positivament la participació i implicació de tot l’alumnat i del professorat, així com l’ajuntament i diverses associacions del poble, que han fet possible una setmana enriquidora per a tota la comunitat educativa.