Història

• Després de diferents intents, per part del govern municipal, d’aconseguir un grup escolar que donés resposta a l’ensenyament públic de Vilallonga del Camp, el 6 d’octubre de 1946 es va inaugurar oficialment i en els mateixos terrenys actuals, una escola unitària de quatre aules molt espaioses, que avui acullen Educació Infantil.

• Des de l’any 1974 el centre porta el nom del Dr. Pere Virgili (1699-1776), metge cirurgià reconegut i fill insigne de la vila.

• Davant la necessitat d’espais es construeix un nou edifici, situat darrera de l’antic, que s’inaugura el 13 de febrer de 1984 pel President de la Generalitat. Tenia aules de Primària i secretaria. Posteriorment s’hi va afegir el menjador.

• Durant els cursos 2014-15, 2015-16 i 2016-17, i com a conseqüència de l’augment considerable d’alumnat i la manca d’espai disponible, es realitza una nova ampliació del centre que es duu a terme en 3 fases. Es construeixen 7 aules gran, 1 de suport, WC, sala de professorat, despatx de direcció i consergeria.

• A partir del curs 2019-20 s’inicia la darrera fase d’ampliació: nou menjador i aules de la primera planta.

• Durant el curs 2021-22 es va fer la celebració del 75è aniversari de l’escola amb diverses activitats que van incloure tota la comunitat educativa.