Graduació 6è

Avui hem celebrat l’acte de graduació dels alumnes de 6è. Hem compartit aquest moment amb les famílies, amb parlaments, música i molts records del pas per l’escola.

Hem preparat un vídeo i una selecció de fotografies per recordar aquest dia tan bonic. Per veure les fotos, cliqueu aquí.

La nostra escola guanya un Premi Baldiri! 🎉🏆

Estem molt contents de compartir una gran notícia amb tota la comunitat educativa: la nostra escola ha estat guardonada amb un Premi Baldiri.

Aquest reconeixement és un premi a l’esforç, la il·lusió i el treball de tot l’alumnat, el professorat i les famílies que formen part del nostre projecte educatiu. Rebre aquest guardó ens anima a continuar treballant per oferir una educació de qualitat, arrelada al nostre entorn i compromesa amb els valors que ens identifiquen.

Volem felicitar totes les persones que han fet possible aquest èxit i agrair el suport i la confiança que rebem cada dia.

Enhorabona a tota la comunitat educativa! 👏✨

Comencem amb el Bibliobeach

Aquest mes, el nostre bibliopati s’ha convertit en el Bibliobeach, un nou espai de lectura a l’exterior on els infants poden gaudir dels llibres en un ambient relaxat, com si estiguessin a la platja.

Amb coixins, estores i una decoració molt especial, aquest racó convida a llegir, imaginar i compartir històries d’una manera tranquil·la i divertida.

Estem molt contents de veure com els nens i nenes gaudeixen d’aquest nespai dedicat a la lectura!

Per veure més fotos cliqueu a la imatge.

Colònies EI i CI

El passat dilluns i dimarts, 18 i 19 de maig, l’alumnat d’EI i CI va anar de colònies a Tamarit. Durant aquests dos dies vam viure moltes aventures, vam conèixer uns pirates i unes bruixes i vam gaudir de moltes activitats i jocs.

Ens ho vam passar molt bé i vam compartir moments molt especials amb els companys i companyes!

Per veure més fotos, cliqueu a la imatge.

FINAL DEL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat dia 8 de maig vam assistir a la final del Certamen de Lectura en Veu Alta, celebrada a l’Auditori de la Diputació de Tarragona. Va ser una jornada molt especial i emocionant, on la nostra representant va tenir l’oportunitat de compartir experiència amb alumnes d’altres escoles.

La Lila va fer una gran lectura mostrant molta preparació davant del públic i del jurat. Tot i que finalment no va resultar guanyadora, estem molt orgullosos de la seva participació i de tota la feina feta durant aquest procés.

Arribar a una final ja és un gran èxit i una experiència que segur que recordarem amb molta il.lusió. Moltes felicitats!!

Cliqueu a la foto per veure’n més:

Sant Jordi

Aquesta setmana a l’escola hem celebrat una de les festes més especials del nostre calendari: Sant Jordi. Al llarg de diversos dies, l’alumnat ha participat en activitats molt diverses relacionades amb la lectura, l’escriptura i la cultura.

El dimecres vam tenir la sort de rebre la visita de l’autora Gisela Pou, dins del programa Autors a les aules. L’alumnat de 4t va preparar-li una acollida molt especial, amb diferents activitats relacionades amb el seu llibre Camila. La flauta màgica: van interpretar una peça amb flauta i també van representar un fragment de la història. L’escriptora va oferir una xerrada molt interessant, on els nens i nenes van poder conèixer de prop el procés de creació d’un llibre, fer preguntes i compartir impressions. Per acabar, l’autora els va signar els seus exemplars, fet que va fer encara més especial l’experiència.

El dijous al matí es va celebrar el tradicional certamen literari, on es van reconèixer els treballs d’escriptura de l’alumnat. A la tarda, el pati de l’escola es va omplir de llibres amb el mercadet d’intercanvi, una activitat molt enriquidora que fomenta la lectura i el valor de compartir.

A més, l’alumnat d’ I5 va preparar amb molta il·lusió la representació de la llegenda de Sant Jordi, que van oferir a les famílies i també als companys i companyes d’I3, I4 i 1r. Va ser una actuació plena d’emoció i esforç que va fer gaudir molt a tots els assistents.

Per tancar la setmana, el divendres al Bibliopati es va dur a terme l’últim repte, inspirat en la temàtica de Sant Jordi, en què l’alumnat va haver de superar diferents proves per salvar el món màgic. Una activitat lúdica i engrescadora que va posar punt final a una setmana plena d’imaginació i aventures.

Sens dubte, han estat uns dies molt especials, plens de cultura, creativitat i moments compartits que ens ajuden a estimar encara més la lectura i les nostres tradicions.

Acabem amb els experiments de 2n

Aquesta setmana hem finalitzat l’exposició d’experiments de 2n, una activitat centrada en l’expressió oral. L’objectiu ha estat ajudar l’alumnat a perdre la vergonya, parlar davant d’un públic, preparar una exposició i aprendre a respondre preguntes improvisades.

Hem pogut gaudir de propostes molt creatives: la Gaia i la Mia amb dibuixos flotants convertits en tatuatges, la Mònica amb un arc de Sant Martí fet amb diferents densitats, el Manuel amb una làmpada hipnotitzadora de cúrcuma, l’Aaron amb una pluja de colors amb escuma d’afaitar i l’Alae amb un dibuix màgic que travessava el paper.

Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha ajudat a guanyar confiança i a gaudir parlant en públic!

Continuem experimentant

A segon continuem gaudint molt dels experiments i descobrint coses sorprenents! Aquesta setmana ha estat plena de moments màgics i d’aprenentatges molt interessants gràcies a les aportacions dels nostres companys i companyes.

La Ramim ens ha portat una bossa molt curiosa: tot i que la foradàvem, l’aigua no sortia! Ens ha deixat a tots amb la boca oberta i hem estat pensant com pot ser possible.

En Max ha compartit uns trèvols màgics que, en posar-los en aigua, s’obren com si tinguessin vida pròpia. Ha estat molt emocionant observar com canviaven davant dels nostres ulls.

El Vie ens ha ensenyat una làmpada de lava que feia un efecte hipnòtic, amb bombolles que pujaven i baixaven lentament. Ens ha encantat mirar-la i entendre una mica millor com funciona.

Finalment, la Valèria i l’Amienata han portat uns volcans que han entrat en erupció! Ha estat un dels moments més espectaculars de la setmana, amb escuma sortint com si fos lava de veritat.

Seguirem experimentant i aprenent junts, perquè a segon la curiositat no s’atura!

Setmana Cultural

Durant els darrers dies, al centre hem celebrat la Setmana Cultural amb una gran varietat d’activitats adreçades a tot l’alumnat.

A Educació Infantil, els infants han gaudit d’experiències sensorials i manipulatives com la preparació de broquetes de fruita, activitats a la sala de llum negra, una sessió musical amb el grup Els Tringolers i la sembra de llavors.

A Cicle Inicial, l’alumnat ha participat en propostes de joc amb pals i cubs de VincDeBosc, així com en tallers de jocs i manualitats (vitralls, tres en ratlla, construccions, entre d’altres). També han dut a terme una plantada d’arbres a la Riera.

A Cicle Mitjà, s’han organitzat tallers de manualitats, activitats de construcció de cúpules i diverses xerrades (de salut, de l’olivera, Marenostrum…).

A Cicle Superior, l’alumnat ha pogut participar en tallers de forja, construcció de cúpules, treballs tèxtils i activitats relacionades amb el modernisme. També han dissenyat panots i han elaborat una auca.

Paral·lelament, s’han dut a terme activitats conjuntes com l’espectacle de titelles Gaudim amb Gaudí, a càrrec de la companyia Pengim Penjam, així com les entregues de premis dels concursos de dibuix de l’Ermita i de creacions artístiques amb material reciclat.

Valorem molt positivament la participació i implicació de tot l’alumnat i del professorat, així com l’ajuntament i diverses associacions del poble, que han fet possible una setmana enriquidora per a tota la comunitat educativa.