CRIDA A LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

A les 12 hores de DILLUNS 2 D’OCTUBRE, tot l’alumnat i equip de treball de l’Escola Pepa Colomer ens hem reunit al pati per fer una crida a LA PAU I NO VIOLÈNCIA en tots els centres docents.

Casualment, el Dia Internacional de la No Violència és celebrat cada 2 d’octubre, l’aniversari del naixement de Mahatma Gandhi, líder del moviment de la Independència de l’Índia i pioner de la filosofia i l’estratègia de la no violència:

MANIFEST: “TOLERÀNCIA ZERO A LA VIOLÈNCIA”

“Avui és un dia molt trist perquè l’1 d’octubre la societat catalana va patir la violència injustificable de l’Estat contra gent pacíficament concentrada per defensar el seu dret d’expressió.

La nostra escola no pot tancar els ulls perquè som un centre educatiu especialment conscienciat vers el respecte, la tolerància i la no violència, de cap mena, sota cap concepte!

Convençuts que no hem de trivialitzar cap situació violenta, i davant dels fets esdevinguts, volem fer partícips a tothom de la nostra fermesa en continuar lluitant per una societat lliure i treballar plegats per la defensa dels principis més bàsics de l’ésser humà com són el respecte i la convivència pacífica!

Denunciem la repressió tan brutal que està patint la societat catalana completament pacífica que l’únic que vol és defensar un dret tan bàsic, com el dret a decidir el seu futur.

Ens veiem amb la responsabilitat de condemnar fermament les actuacions violentes esdevingudes l’1 d’octubre a les nostres escoles i instituts, llocs on s’ensenya democràcia i a ser ciutadà/na.

El dia 2 d’octubre ens hem reunit al pati de la nostra escola per expressar, de forma pacífica, que els nostres drets no poden ser atacats d’una forma tan desproporcionada.

Els fets passats aquest 1 d’octubre són tan greus que Europa i el món sencer han de ser testimonis que no ens quedarem callats i que, en conseqüència, el 3 d’octubre A L’ESCOLA PEPA COLOMER NO HI HAURÀ CLASSES!

Així, tots aquests fets estan tipificats com a faltes molt greus en l’article 37 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol d’educació, i com tots ja sabem:

TOTS AQUELLS QUE HAGIN AGREDIT O AGREDEIXIN VERBALMENT O FÍSICAMENT QUEDEN EXPULSATS DE L’ESCOLA PEPA COLOMER!

El 2 d’octubre hem tornat a trencar el silenci. I hem cridat, tots plegats i ben fort: “Som uns valents, a l’escola Pepa Colomer… Defensem, Ajudem i Respectem a tothom”. I fem un crit unitari a la no violència:

SOM UN@S VALENT@S!!”