Fem mates 2a fase!

Fa uns mesos la Laia, la nostra tutora, ens va dir a tota la classe si volíem participar en un concurs de matemàtiques. Eren 3 problemes, a cada problema hi havia unes quantes preguntes. Més que problemes de calcular eren de raonar, i era important la manera com ho explicaves. Finalment, ho vam enviar, i el nostre grup, format per la Leire, la Lucía, la Maia i l’Ona Farré, vam passar aquesta primera fase.

El 22 d’abril vam anar Arenys de Munt a l’institut Domènec Perramon per participar en la segona fase del concurs. La Laia també va venir, a les mestres els feien fer tasques d’organització durant tota la jornada.

En arribar ens van donar unes etiquetes on hi havia unes formes de color groc (el groc era el color dels alumnes de 6è) i després de la prova individual ens agruparien amb altres nens i nenes d’altres escoles de la nostra edat.

Ens van conduir cap a una aula on hi havia altres nens i nenes de sisè per fer la prova individual. Estàvem supernervioses i tremolàvem, però en començar ens vam tranquil·litzar. Ens van posar tres problemes i teníem 1:30 h per resoldre’ls. Després vam anar a esmorzar al pati de l’institut. Ens van donar un pa de pessic amb un tros de xocolata i suc, i vam poder repetir. Ens vam fer una foto amb tothom, devíem ser unes 200 persones, i tot seguit vam començar la gimcana. Ens van posar per grups depenent i la forma que tinguéssim a l’etiqueta. Totes vam fer amics i amigues.

Després ens van fer anar al gimnàs on hi havia un escenari,

i van fer uns discursos. En acabat van dir els premis de la gimcana, i finalment van dir els que passarien a la fase final. Van començar per l’alumnat de batxillerat i 6è vam ser els últims que van dir els premis.

Les 4 millors proves es classificarien i… van dir que en la 4a posició hi havia una persona del Parc del Guinardó. En aquest moment ens vam posar molt contentes. La persona que havia passat era… l’Ona Farré Roca!!! En aquell moment pensàvem que ja estava, però llavors van dir que primera classificada també era de l’escola Parc del Guinardó. Era la Maia Aznar Peralta!!!

Ens hem quedat amb el més important: l’amistat. És igual si no haguéssim passat cap de nosaltres, perquè hem fet nous amics i amigues!!!

Després els nostres pares ens van recollir, ells també estaven superemocionats. La Laia ens va ajudar molt durant el procés i li va fer moltíssima il·lusió que dues de les quatre persones classificades de 6è (de les 42 que participaven en la 2a fase) fossin de la classe, també es va posar molt contenta perquè poguéssim arribar a la segona fase i viure aquesta experiència.

Després ens van portar cap a Barcelona, i per celebrar-ho vam anar a dinar tots junts.

text escrit per les protagonistes!

 

 

Presentació del llibre “Una joia d’escola”

El passat dilluns 17 d’abril va tenir lloc el primer acte del centenari de l’escola! Vam inaugurar aquest any tan especial de la millor manera possible: amb la presentació del llibre “Una joia d’escola” de Salvador Domènech i Maria Clara Forteza. Un llibre que parla sobre l’evolució de la nostra escola, del Parc del Guinardó, en l’àmbit social, polític i pedagògic al llarg d’aquests anys. Un recorregut emotiu que deixa entreveure com es van viure els primers 40 anys del centre a partir dels mateixos protagonistes aportant el seu testimoni. Sens dubte és, també, una joia per aquells i aquelles que formem part d’aquesta comunitat.

L’acte va tenir una gran assistència i vam poder sentir les veus de Xavier Arola, la Tina Roig, el Dr. Joan Soler, El Mariano de l’AFA i evidentment dels mateixos autors, el Salvador i la Maria Clara. Entre els assistents es respirava nostàlgia i emoció per part d’aquells que formen o havien format part de l’escola. Antics alumnes, mestres i famílies van voler presenciar aquest acte que marca el punt de partida d’un any que, ben segur, formarà part de la història de l’escola. Gràcies a tots i totes per haver vingut, per haver participat i per compartir els vostres records amb nosaltres.

Ens agradaria continuar compartint moments importants. Així que, si et vas oblidar de deixar el teu email per estar informat/da dels pròxims esdeveniments, escriu-nos a centenariepdg@gmail.cat

Seguirem sumant!

Xerrada sobre seguretat a les xarxes socials

El dia 12 d’abril van venir a la classe de sisè la Judith i en Carlos, dos guàrdies urbans a fer-nos una xerrada sobre la seguretat a les xarxes socials.

Ens han preguntat quants no tenim mòbil, la majoria. Ens han ensenyat l’edat mínima d’algunes aplicacions: instagram és 14 anys, tik tok 13 i whatsapp 16 anys. Després ens han mostrat unes imatges i hem parlat sobre algunes. Una nena petita amb un ordinador i a darrere una persona més gran. La foto es referia a persones que xategen amb nens i nenes fent-se passar per algú de la seva edat. Aquestes persones enganyen i acaben demanant fotografies dels nens i nenes amb poca roba. També hem parlat sobre el ciberbullying, que és molt pitjor que el bullying perquè no estàs mai segur, ni a casa teva.

Si mai ens passa alguna cosa així, hem d’avisar ràpidament a un adult de confiança, i que no ens faci vergonya.

Aquest taller ens ha fet pensar molt. Sempre hem d’anar amb compte a les xarxes socials. Agraïm molt a la guàrdia urbana que hagi vingut a fer-nos el taller, encara que no hàgim pogut acabar de parlar de tots els temes hem après molt.

Text escrit per l’Ona Farré i el Lluc Casas de 6è.

Taller de narrativa emocional de Jordi Amenós

Fa uns dies ens va venir a visitar a l’escola en Jordi Amenós; terapeuta Gestalt, constel·lador familiar i creador de la “Narrativa terapèutica”, un abordatge d’ajuda, acompanyament i reflexió a través del descobriment de les nostres múltiples identitats i la seva extensió narrativa. En aquesta ocasió ens va fer un taller de narrativa emocional als infants de 5è on vam dur a terme diferents activitats. Primer vam fer un joc d’emocions que consistia a fer una petita presentació d’un/a mateix/a de manera oral. Després, a través d’un joc de cartes molt visual on només hi havia imatges, havíem de crear en petits grups una història. A continuació ens va proposar una pregunta: com m’imagino la meva vida en un futur? A través d’aquesta, havíem de reflexionar i escriure unes línies sobre com ens imaginàvem en uns 20 o 30 anys. Aquí van sortir moltes emocions i desitjos. Alguns objectius eren factibles i altres més aviat inassolibles. Tot i així, en Jordi, a través de la seva experiència i percepció, ens va orientar i guiar per poder ser conscients de les nostres habilitats intrínseques i poder, així, aconseguir els nostres somnis i reptes en tots els aspectes de les nostres vides. Per concloure la sessió vam fer un petit ritual on havíem de resumir en una frase el nostre futur, i va ser molt emocionant veure com ens respectàvem i ens reforçàvem positivament entre els companys i companyes.

Visitem l’aula de Jocs

Fa uns dies els infants de 6è vam anar al Laboratori de Jocs i ens ho vam passar d’allò més bé! Vam poder gaudir plegats d’una estona jugant a diferents jocs de taula; alguns més competitius, altres més cooperatius, grupals o individuals, però tots molt divertits! L’Àlex i la Paula  ens van ensenyar una petita mostra dels més de 700 jocs de taula que hi tenen en aquesta sala i vam poder aprendre instruccions dels jocs que desconeixíem, i ampliar coneixements sobre els quals ja havíem vist a l’escola o a casa. Ens van explicar que formen part d’una associació sense ànim de lucre que col·labora amb la facultat d’educació per la implementació i la recerca sobre l’Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ). Va ser un matí d’allò més entretingut i una experiència molt recomanable!!

Per a més informació i catàleg de jocs podeu visitar el següent enllaç.