CONTINGUTS PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA CICLE INICIAL (1r i 2n)
Comunicació oral
- Comprensió d’instruccions simples de treball i d’actuació a l’aula.
- Comprensió de missatges quotidians d’intercanvi social —saludar, acomiadar-se, presentar-se—, i missatges d’ús habitual a l’aula: la data, el temps, l’assistència, localització d’objectes.
- Reconeixement i identificació de mots i textos orals breus acompanyats de suport visual i/o audiovisual.
- Comprensió global d’un text oral d’estructura repetitiva, amb un contingut fàcil d’entendre i de predir amb ajut d’elements gestuals i icònics.
- Comprensió específica del lèxic bàsic per entendre el contingut de narracions, descripcions i situacions, amb ajut d’elements gestuals i icònics.
- Normes bàsiques que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les intervencions orals dels altres…
- Reproducció de textos breus orals memoritzats com ara cançons, poemes, rimes, amb la utilització de diferents suports.
- Reproducció del lèxic bàsic i dels missatges relacionats amb les situacions comunicatives habituals de l’aula.
Comprensió lectora
- Reconeixement i identificació de mots i textos breus acompanyats de suport visual o audiovisual.
- Comprensió de mots i frases senzilles conegudes i treballades àmpliament en els contextos orals de l’aula.
- Estratègies de lectura: ús del context visual i verbal i dels coneixements previs sobre el tema o la situació.
- Utilització dels recursos de la biblioteca d’aula per mirar i llegir llibres (en diferents suports) escrits en la llengua estrangera.
Expressió escrita
- Escriptura de mots i textos breus a partir de produccions orals relacionades amb les vivències, les experiències i les activitats a l’aula.
- Producció de textos breus seguint un model treballat oralment.
Coneixement del funcionament de la llengua i del seu aprenentatge
- Diferències d’ús de la llengua oral i la de llengua escrita.
- Aspectes fonètics, de ritme, accentuació i entonació. Importància per a la millora de la comprensió i producció orals.
- Reconeixement i ús de mots i estructures senzilles pròpies de la llengua estrangera.
- Correspondències entre els sons i les grafies.
- Escriptura de paraules d’ús habitual a la classe.
Educació literària
- Comprensió de textos literaris senzills d’estructura repetitiva (contes, poemes, cançons…), preferiblement amb suport àudio.
- Reproducció oral de textos literaris senzills memoritzats amb la utilització d’imatges sempre que l’activitat ho requereixi.
- Dramatització de contes i altres textos literaris senzills d’estructura repetitiva.
- Utilització de la biblioteca d’aula i del centre per a la cerca de textos literaris d’interès propi de tot tipus i format (àlbums il·lustrats, còmics, contes, poemes…) i en diferents suports.
- Interès i curiositat per mirar contes o llibres (en diferents suports) escrits en la llengua estrangera…
CRITERIS D’AVALUACIÓ PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA CICLE INICIAL (1r i 2n)
- Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no visual més treballades a l’aula.
- Entendre i participar activament de les interaccions orals treballades.
- Reconèixer mots i expressions orals en la seva forma escrita i usar-les oralment.
- Reproduir textos orals tenint en compte l’entonació, el ritme, i l’entonació segons el model ofert.
- Reconèixer i comprendre paraules i expressions escrites més treballades a l’aula.
- Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb una finalitat específica.
- Captar el missatge global de textos literaris orals senzills d’estructura repetitiva amb suport visual.
- Reproduir oralment textos literaris senzills memoritzats amb la utilització d’imatges.
- Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.
- Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar respecte per totes.
- Mostrar interès i valorar la utilització d’una llengua estrangera per a la comunicació dins de l’aula i en les activitats d’ensenyament-aprenentatge que es creïn dins de l’aula.