CONTINGUTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ DE L’ÀREA DE LLENGUA ESTRANGERA. ANGLÈS (1r i 2n)

CONTINGUTS PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA CICLE INICIAL (1r i 2n)

Comunicació oral

  • Comprensió d’instruccions simples de treball i d’actuació a l’aula.
  • Comprensió de missatges quotidians d’intercanvi social —saludar, acomiadar-se, presentar-se—, i missatges d’ús habitual a l’aula: la data, el temps, l’assistència, localització d’objectes.
  • Reconeixement i identificació de mots i textos orals breus acompanyats de suport visual i/o audio­visual.
  • Comprensió global d’un text oral d’estructura repetitiva, amb un contingut fàcil d’entendre i de pre­dir amb ajut d’elements gestuals i icònics.
  • Comprensió específica del lèxic bàsic per entendre el contingut de narracions, descripcions i situa­cions, amb ajut d’elements gestuals i icònics.
  • Normes bàsiques que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les inter­vencions orals dels altres…
  • Reproducció de textos breus orals memoritzats com ara cançons, poemes, rimes, amb la utilització de diferents suports.
  • Reproducció del lèxic bàsic i dels missatges relacionats amb les situacions comunicatives habituals de l’aula.

Comprensió lectora

  • Reconeixement i identificació de mots i textos breus acompanyats de suport visual o audiovisual.
  • Comprensió de mots i frases senzilles conegudes i treballades àmpliament en els contextos orals de l’aula.
  • Estratègies de lectura: ús del context visual i verbal i dels coneixements previs sobre el tema o la situació.
  • Utilització dels recursos de la biblioteca d’aula per mirar i llegir llibres (en diferents suports) escrits en la llengua estrangera.

Expressió escrita

  • Escriptura de mots i textos breus a partir de produccions orals relacionades amb les vivències, les experiències i les activitats a l’aula.
  • Producció de textos breus seguint un model treballat oralment.

Coneixement del funcionament de la llengua i del seu aprenentatge

  • Diferències d’ús de la llengua oral i la de llengua escrita.
  • Aspectes fonètics, de ritme, accentuació i entonació. Importància per a la millora de la comprensió i producció orals.
  • Reconeixement i ús de mots i estructures senzilles pròpies de la llengua estrangera.
  • Correspondències entre els sons i les grafies.
  • Escriptura de paraules d’ús habitual a la classe.

Educació literària

  • Comprensió de textos literaris senzills d’estructura repetitiva (contes, poemes, cançons…), preferi­blement amb suport àudio.
  • Reproducció oral de textos literaris senzills memoritzats amb la utilització d’imatges sempre que l’activitat ho requereixi.
  • Dramatització de contes i altres textos literaris senzills d’estructura repetitiva.
  • Utilització de la biblioteca d’aula i del centre per a la cerca de textos literaris d’interès propi de tot tipus i format (àlbums il·lustrats, còmics, contes, poemes…) i en diferents suports.
  • Interès i curiositat per mirar contes o llibres (en diferents suports) escrits en la llengua estrangera…
CRITERIS D’AVALUACIÓ PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA CICLE INICIAL (1r i 2n)
  1. Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no visual més treballades a l’aula.
  2. Entendre i participar activament de les interaccions orals treballades.
  3. Reconèixer mots i expressions orals en la seva forma escrita i usar-les oralment.
  4. Reproduir textos orals tenint en compte l’entonació, el ritme, i l’entonació segons el model ofert.
  5. Reconèixer i comprendre paraules i expressions escrites més treballades a l’aula.
  6. Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb una finalitat específica.
  7. Captar el missatge global de textos literaris orals senzills d’estructura repetitiva amb suport visual.
  8. Reproduir oralment textos literaris senzills memoritzats amb la utilització d’imatges.
  9. Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.
  10. Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar respecte per totes.
  11. Mostrar interès i valorar la utilització d’una llengua estrangera per a la comunicació dins de l’aula i en les activitats d’ensenyament-aprenentatge que es creïn dins de l’aula.