ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI. ÀREES DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL i DEL MEDI SOCIAL I CULTURAL
DIMENSIÓ MÓN ACTUAL
Aquesta dimensió està integrada per cinc competències:
- Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
- Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
- Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-se.
- Competència 4. Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten.
- Competència 5. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.
Continguts clau:
- Fases d’una investigació.
- Problemes socials rellevants.
- Biodiversitat i sostenibilitat.
- Canvi i continuïtat.
- Globalització, diferenciació i alteritat.
- Organització social.
- Sistema físic.
- Sistema geològic.
- Comunicació i globalització.
- Educació per a la seguretat.
- Espai geogràfic.
- Organització política.
- Economia i sostenibilitat.
- Ecosistema i paisatge.
- Consum responsable.
- Principis i valors democràtics.
DIMENSIÓ SALUT I EQUILIBRI PERSONAL
Aquesta dimensió està integrada per tres competències:
- Competència 6. Adoptar hàbits sobre alimentació, activitat física i descans amb coneixements científics, per aconseguir el benestar físic.
- Competència 7. Prendre consciència del propi cos, de les emocions i sentiments propis i aliens, per aconseguir l’equilibri emocional i afavorir la convivència.
- Competència 8. Prendre decisions sobre higiene i salut amb coneixements científics per a la prevenció i el guariment de malalties.
Continguts clau:
- Educació per a la salut.
- Organització social.
- Educació emocional.
- Globalització, diferenciació i alteritat.
- Principis i valors democràtics.
DIMENSIÓ TECNOLOGIA I VIDA QUOTIDIANA
Aquesta dimensió està integrada per dues competències:
- Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes.
- Competència 10. Dissenyar màquines simples i utilitzar aparells de la vida quotidiana de forma segura i eficient.
Continguts clau:
- Biodiversitat i sostenibilitat.
- Educació per a la seguretat.
- Fases d’una investigació.
- Sistema físic.
- Sistema material.
- Canvi i continuïtat.
DIMENSIÓ CIUTADANIA
Aquesta dimensió està integrada per tres competències:
- Competència 11. Adoptar hàbits sobre l’adquisició i ús de béns i serveis, amb coneixements científics i socials per esdevenir un consumidor responsable.
- Competència 12. Participar en la vida col·lectiva a partir de valors democràtics, per millorar la convivència i per afavorir un entorn més just i solidari.
- Competència 13. Valorar el sistema democràtic partint del coneixement dels sistemes polítics per esdevenir futurs ciutadans crítics.
Continguts clau:
- Biodiversitat i sostenibilitat.
- Consum responsable.
- Economia i sostenibilitat.
- Ecosistema i paisatge.
- Organització social.
- Sistema físic.
- Globalització, diferenciació i alteritat.
- Principis i valors democràtics.
- Organització política.
- Problemes socials rellevants.