ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI. ÀREES DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL i DEL MEDI SOCIAL I CULTURAL

ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI. ÀREES DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL i  DEL MEDI SOCIAL I CULTURAL

 DIMENSIÓ MÓN ACTUAL

 Aquesta dimensió està integrada per cinc competències:

  • Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
  • Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
  • Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-se.
  • Competència 4. Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten.
  • Competència 5. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.

Continguts clau:

  • Fases d’una investigació.
  • Problemes socials rellevants.
  • Biodiversitat i sostenibilitat.
  • Canvi i continuïtat.
  • Globalització, diferenciació i alteritat.
  • Organització social.
  • Sistema físic.
  • Sistema geològic.
  • Comunicació i globalització.
  • Educació per a la seguretat.
  • Espai geogràfic.
  • Organització política.
  • Economia i sostenibilitat.
  • Ecosistema i paisatge.
  • Consum responsable.
  • Principis i valors democràtics.

DIMENSIÓ SALUT I EQUILIBRI PERSONAL

 Aquesta dimensió està integrada per tres competències:

  • Competència 6. Adoptar hàbits sobre alimentació, activitat física i descans amb coneixements científics, per aconseguir el benestar físic.
  • Competència 7. Prendre consciència del propi cos, de les emocions i sentiments propis i aliens, per aconseguir l’equilibri emocional i afavorir la convivència.
  • Competència 8. Prendre decisions sobre higiene i salut amb coneixements científics per a la prevenció i el guariment de malalties.

Continguts clau:

  • Educació per a la salut.
  • Organització social.
  • Educació emocional.
  • Globalització, diferenciació i alteritat.
  • Principis i valors democràtics.

DIMENSIÓ TECNOLOGIA I VIDA QUOTIDIANA

Aquesta dimensió està integrada per dues competències:

  • Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes.
  • Competència 10. Dissenyar màquines simples i utilitzar aparells de la vida quotidiana de forma segura i eficient.

Continguts clau:

  • Biodiversitat i sostenibilitat.
  • Educació per a la seguretat.
  • Fases d’una investigació.
  • Sistema físic.
  • Sistema material.
  • Canvi i continuïtat.

DIMENSIÓ CIUTADANIA

Aquesta dimensió està integrada per tres competències:

  • Competència 11. Adoptar hàbits sobre l’adquisició i ús de béns i serveis, amb coneixements científics i socials per esdevenir un consumidor responsable.
  • Competència 12. Participar en la vida col·lectiva a partir de valors democràtics, per millorar la convivència i per afavorir un entorn més just i solidari.
  • Competència 13. Valorar el sistema democràtic partint del coneixement dels sistemes polítics per esdevenir futurs ciutadans crítics.

Continguts clau:

  • Biodiversitat i sostenibilitat.
  • Consum responsable.
  • Economia i sostenibilitat.
  • Ecosistema i paisatge.
  • Organització social.
  • Sistema físic.
  • Globalització, diferenciació i alteritat.
  • Principis i valors democràtics.
  • Organització política.
  • Problemes socials rellevants.