ÀMBIT LINGÜÍSTIC. ÀREA DE LLENGUA ESTRANGERA. ANGLÈS

ÀMBIT LINGÜÍSTIC.  ÀREA DE LLENGUA ESTRANGERA. ANGLÈS

 Aquesta dimensió està integrada per tres competències:

  • Competència 1. Obtenir informació bàsica i comprendre textos orals senzills o adaptats de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit escolar.
  • Competència 2. Planificar i produir textos orals breus i senzills adequats a la situació comunicativa.
  • Competència 3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa utilitzant estratègies con­versacionals bàsiques.

Continguts clau:

  • Textos de tipologia diversa en diferents formats i suports.
  • Estratègies per a la comprensió.
  • Estratègies per a l’expressió: planificació, producció i revisió.
  • Estratègies i fórmules per a la interacció oral.
  • Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
  • Morfosintaxi textual: connectors.
  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Component semàntic de la llengua: comparació, derivació, sentit figurat, falsos amics.
  • Elements expressius: prosòdics i no verbals.
  • Fluïdesa oral.
  • Gestió i comunicació de la informació.
  • Ús dels recursos digitals.

DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA

 

Aquesta dimensió està integrada per tres competències:

  • Competència 4. Aplicar estratègies per obtenir informació bàsica i comprendre textos escrits senzills o adaptats de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit escolar.
  • Competència 5. Utilitzar els trets visuals, discursius i lingüístics bàsics d’un text d’estructura clara per comprendre’l.
  • Competència 6. Utilitzar eines de consulta per accedir a la comprensió de textos.

Continguts clau:

  • Textos de tipologia diversa en diferents formats i suports.
  • Estratègies per a la comprensió.
  • Lectura en veu alta.
  • Lectura silenciosa.
  • Organització i estructura discursiva del text.
  • Morfosintaxi textual: connectors, signes de puntuació.
  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Component semàntic de la llengua: comparació, derivació, sentit figurat, falsos amics.
  • Estratègies de cerca.
  • Fonts d’informació en suport paper i digital.
  • Estratègies per adquirir i transmetre coneixement.
  • Ús dels recursos digitals.

DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA

 Aquesta dimensió està integrada per tres competències:

  • Competència 7. Planificar textos senzills a partir de la identificació dels elements més rellevants de la situació comunicativa.
  • Competència 8. Produir textos senzills amb adequació a la situació comunicativa i amb ajut de suports.
  • Competència 9. Revisar el text per millorar-lo en funció de la situació comunicativa amb l’ajut de suports específics.

Continguts clau:

  • Textos de tipologia diversa en diferents formats i suports.
  • Estratègies i recursos per a l’expressió: planificació, producció i revisió.
  • Estratègies específiques per a la producció i revisió de textos en llengua estrangera.
  • Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
  • Morfosintaxi textual: connectors, signes de puntuació.
  • Estructura textual.
  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Component semàntic de la llengua: comparació, derivació, sentit figurat, falsos amics.
  • Ortografia de paraules conegudes i d’ús freqüent.
  • Correcció lingüística i ortogràfica.

Recursos per a la producció i la revisió en suport imprès i digital.

  • Presentació formal.
  • Ús dels recursos digitals.

DIMENSIÓ LITERÀRIA

 Aquesta dimensió està integrada per dues competències:

  • Competència 10. Comprendre i valorar textos literaris senzills, adaptats o autèntics, adequats a l’edat.
  • Competència 11. Reproduir oralment i reescriure textos literaris senzills per gaudir-ne i fomentar el gaudi dels altres.

Continguts clau:

  • Textos de tipologia diversa en diferents formats i suports.
  • Lectura en veu alta.
  • Lectura silenciosa.
  • Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Component semàntic de la llengua: comparació, sentit figurat, comparació.
  • Elements expressius: prosòdics i no verbals.
  • Valoració de textos literaris.
  • Idees rellevants i secundàries.
  • Elements literaris (rima, estrofa, tornada…).
  • Reescriptura de textos literaris.
  • Ús dels recursos digitals.

DIMENSIÓ PLURILINGÜE I INTERCULTURAL

 La dimensió de plurilingüisme i interculturalitat preveu la competència següent:

  • Competència 12. Utilitzar estratègies plurilingües per a la comunicació.

Continguts clau:

  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Component semàntic de la llengua: comparació, derivació, sentit figurat, falsos amics.
  • Elements prosòdics (entonació, pronúncia i ritme) i fonètics.
  • Elements no verbals.
  • Elements morfosintàctics bàsics.
  • Morfosintaxi textual.
  • Estratègies de comparació fonètica, gràfica i lèxica.
  • Aspectes sociolingüístics i culturals bàsics.
  • Famílies de llengües.