Educació emocional: Potenciem el desenvolupament dels infants

Avui el claustre de l’escola ha iniciat un curs de formació sobre Educació Emocional.

L’objectiu d’aquesta  formació és crear un programa enfocat cap a la millora del desenvolupament emocional dels infants amb l’objectiu de conèixer junts eines que potenciïn:

• l’autoconeixement
  • la connexió amb el grup
  • la connexió amb un mateix
  • la motivació
  • l’autoestima
  • la superació personal
  • la cooperació

per tal d’aconseguir una educació molt més personalitzada.

QUÈ ENS APORTARÀ AQUESTA FORMACIÓ?

→ Eines per comprendre millor l’alumne i potenciar la màxim el seu talent, autoestima i auto coneixença.

→ Ensenyar i aprendre a conèixer les pròpies emocions; i treballar l’autocontrol millorant la resolució de conflictes intrapersonals i interpersonals.

→ Co-crear una relació basada en la confiança, el compromís i el respecte amb l’alumne i amb tota la comunitat educativa.

→ Motivar a l´alumne en la seva implicació cap al seu propi aprenentatge i responsabilitat.

→ Liderar i gestionar millor l´aula.

→ Potenciar la cohesió de grup i el sentiment de pertinença, amb la finalitat de crear una cultura comú de centre.

EN DEFINITIVA, QUE, GRÀCIES A LA IMMERSIÓ DEL PROFESSORAT EN EL PROGRAMA, L’EDUCACIÓ EMOCIONAL ESDEVINGUI UN ELEMENT TRANSVERSAL I COHESIONADOR EN EL PROJECTE PEDAGÒGIC DE L’ ESCOLA JOSE JUAN ORTIZ.

La Vanessa i la Mar, formadores en Educació Emocional i Coaching

US ANIREM INFORMANT !!

1. Lorena Hitos

Em sembla una iniciativa meravellosa. La gestió de les emocions no es gens fácil, i com més aviat els nens comencin a gestiona-les millor els anirá de grans.