3ra jornada Erasmus+; Practiquem l’empatia. Ens posem en la pell dels nostres alumnes

La nostra jornada escolar ha començat quan un taxi ens ha recollit a tots els equips visitants per portar-nos a l’escola amfitriona, on hem degustat de nou altres productes típics de Portugal com “pastel de nata”, per cert deliciós!  Els companys turcs, grecs i portuguesos també han pogut fer un tastet dels nostres torrons.
En acabat hem anat a la sala de música, on l’Ana Castro, ens ha ofert un taller-xerrada sobre “A school where inclusión is standardized in all areas of action: specific needs group Of Motor Activity Adapted”, fent-nos partipar en diferents activitats posant-nos en la pell dels nostres alumnes. Hem experimentat, a partir del joc, diferents situacions on l’alumnat ha de buscar estratègies per resoldre les dificultats que tenen en el dia a dia. Que passa quan no ens podem moure amb llibertat? Quan no veiem? Quan no escoltem o no podem comunicar-nos oralment?
També ens han ensenyat diferents materials adaptats per alumnes amb moltes dificultats d’aprenentatge. No han estat del tot desconeguts ja que molts d’ells els utilitzem també a la nostra escola, com per exemple pictogrames, materials digitals adaptats i altres.
A partir d’aqui ha estat un dia de compartir experiències, visites turistiques i molts moments divertits.
Hem visitat la Camara do Lobo, un poblet pescador amb molt d’encant. Hem dinat al peu d’uns penya-segats impresionants en un restaurant (Praia do Vigario) amb vistes al mar, degustant productes del mar típics de la zona, com el peix espasa negre o la tonyina. El poble és molt pintoresc, amb una badia molt bonica i carrers molt artístics, reciclant llaunes, ampolles i bidons de plàstic, tot plegat amb un resultat plàstic molt visual.
Posteriorment hem anat a veure el mirador del Cabo Girao, una plataforma de vidre sobre un penya-segat a 589m d’alçada, on hem gaudit de les vistes de Camara do Lobos i Funchal.
A la nit l’Alcalde de Santa Cruz, sr. Filipe Sousa, ens ha convidat a sopar a “Só Espeto”, amb una joia tipica de la gastronomia portuguesa, els “espetos”, una broqueta enorme de carn de vedella. Allà el Sr. Sousa ens ha fet entrega d’un present per la Sra. Ana Alba així com una carta d’agraïment.
Hem acabat el dia gaudint tots plegats compartint les nostres cultures i gaudint de la música de cada país.
Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.