Diagnosi

L’objectiu de la diagnosi és trobar els punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i trobar els aspectes en què el centre ha de millorar.

També ens ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos: alumnat, professorat i centre.

Per realitzar la diagnosi del centre s’han utilitzat diferents eines en funció a qui anaven dirigits:

• L’eina SELFIE per a l’equip docent (mestres i equip directiu).
    • Formulari per a l’alumnat de cicle superior (5è i 6è).
    • Formulari per a les famílies (participació del 16%)

Per determinar les preguntes dels formularis s’han analitzat diverses eines de diagnosi, extretes de la Comissió Europea d’Educació i que permeten avaluar com s’integren les eines digitals i tecnològiques a l’escola.

A partir de l’anàlisi dels recursos utilitzats es destaquen els següents punts forts i punts febles:

ALUMNES:

FORTALESA DEBILITAT
L’alumnat adquireix les habilitats bàsiques en l’ús de les tecnologies digitals. L’alumnat no aprèn a programar perquè fins ara no s’ha treballat al centre.

EQUIP DOCENT:

FORTALESES DEBILITATS
El professorat utilitza les tecnologies digitals per formar-se. Part del professorat no aprofita l’ús de les eines digitals per fer l’avaluació (formadora i formativa) ni per potenciar el treball col·laboratiu.
El professorat està motivat en l’ús de la tecnologia educativa. El professorat participa poc en xarxes de col·laboració i treball pedagògic.
El professorat utilitza la creativitat en les tecnologies digitals (cicle superior). El professorat busca recursos digitals en línia però poques vegades els crea.
A partir de cicle mitjà l’alumnat fa ús del classroom.
El professorat és conscient de les adaptacions digitals a l’alumnat.

CENTRE:

FORTALESES DEBILITATS
El centre disposa d’una bona dotació per implementar la tecnologia digital. El centre disposa de poca assistència tècnica.
El centre té els expedients digitals protegits. El centre fa poc treball col·laboratiu en xarxa (projectes en línia).
El centre no té seqüenciada la competència digital de l’alumnat.

FAMÍLIES:

FORTALESES DEBILITATS
Bona comunicació centre-famílies: a través del correu electrònic, whatsapp i instagram. Les famílies prioritzen la recerca d’informació del centre a través del whatsapp i d’instragram en comptes de la web del centre.
Bona valoració de l’ús tecnològic dels nens en tasques escolars.
Bona valoració de l’organització del web de centre.