L’objectiu de la diagnosi és trobar els punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i trobar els aspectes en què el centre ha de millorar.
També ens ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos: alumnat, professorat i centre.
Per realitzar la diagnosi del centre s’han utilitzat diferents eines en funció a qui anaven dirigits:
-
- L’eina SELFIE per a l’equip docent (mestres i equip directiu).
- Formulari per a l’alumnat de cicle superior (5è i 6è).
- Formulari per a les famílies (participació del 16%)
Per determinar les preguntes dels formularis s’han analitzat diverses eines de diagnosi, extretes de la Comissió Europea d’Educació i que permeten avaluar com s’integren les eines digitals i tecnològiques a l’escola.
A partir de l’anàlisi dels recursos utilitzats es destaquen els següents punts forts i punts febles:
ALUMNES:
FORTALESA | DEBILITAT |
L’alumnat adquireix les habilitats bàsiques en l’ús de les tecnologies digitals. | L’alumnat no aprèn a programar perquè fins ara no s’ha treballat al centre. |
EQUIP DOCENT:
FORTALESES | DEBILITATS |
El professorat utilitza les tecnologies digitals per formar-se. | Part del professorat no aprofita l’ús de les eines digitals per fer l’avaluació (formadora i formativa) ni per potenciar el treball col·laboratiu. |
El professorat està motivat en l’ús de la tecnologia educativa. | El professorat participa poc en xarxes de col·laboració i treball pedagògic. |
El professorat utilitza la creativitat en les tecnologies digitals (cicle superior). | El professorat busca recursos digitals en línia però poques vegades els crea. |
A partir de cicle mitjà l’alumnat fa ús del classroom. | |
El professorat és conscient de les adaptacions digitals a l’alumnat. |
CENTRE:
FORTALESES | DEBILITATS |
El centre disposa d’una bona dotació per implementar la tecnologia digital. | El centre disposa de poca assistència tècnica. |
El centre té els expedients digitals protegits. | El centre fa poc treball col·laboratiu en xarxa (projectes en línia). |
El centre no té seqüenciada la competència digital de l’alumnat. |
FAMÍLIES:
FORTALESES | DEBILITATS |
Bona comunicació centre-famílies: a través del correu electrònic, whatsapp i instagram. | Les famílies prioritzen la recerca d’informació del centre a través del whatsapp i d’instragram en comptes de la web del centre. |
Bona valoració de l’ús tecnològic dels nens en tasques escolars. | |
Bona valoració de l’organització del web de centre. |