LA IAIA DEL MAX I LA MARE DE L’ONA ENS VISITEN

La Irene, és la iaia del Max Chiva, i llevadora.

L’Edurne, és la mare de l’ Ona, que segur que ja sabeu que està embarassada.

Aquest dilluns la Irene i l’ Edurne ens han visitat .

La Irene, ens ha explicat com està el fetus dins la panxa de la mare,  que és la “corda o la “cua “ que veiem i no sabíem què podia ser. És el cordó umbilical per on menja el fetus, i després ens queda el melic.

L’ Edurne ens ha ensenyat la seva panxa, ens ha senyalat  on estaven els fetus, perquè són dos !! Ens ha explicat que es mouen i a vegades fan una mica de mal .

La Irene portava un aparell per poder escoltar el cor dels fetus, ha estat una mica complicat , però al final els hem pogut escoltar.

I els nostres Esquirols, atents, amb els ulls ben oberts, escoltant les explicacions de la Irene i l’ Edurne !!!

Gràcies, gràcies, moltes gràcies Irene i Edurne !!

*si feu click a sobre de la foto s’obre la galeria d’imatges.

Esquirols, Gemma, Txell  i Carmina

FIRA SOLIDÀRIA

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem col·laborat a la Fira Solidària de Santpedor fent unes espalmatòries molt originals. Hem folrat uns pots de vidre amb papers de seda de coloraines i a dins hi hem posat unes petites espelmes. Han quedat molt bonics!! També hem decorat unes torretes amb motius nadalencs i hi hem plantat plantes aromàtiques. Quina bona olor que fan!!!

SANTA CECÍLIA

El dimecres 22 de novembre vam celebrar Santa Cecília, la patrona dels músics. Alguns alumnes de l’escola van mostrar el seu talent tot tocant un instrument. Va ser una audició que van poder gaudir tots els nens i nenes de l’escola.

La Marisa Badia ens va fer una exposició i demostració de l’evolució de la flauta travessera al llarg de la història.

Després d’esmorzar vam ballar una estona al gimnàs. Aquí teniu el vídeo amb les audicions.

Cros a Castellnou

Una bona colla de representants del cicle mitjà van participar en el Cros Escolar que es va fer a Castellnou.
Felicitats a tots i totes per participar-hi!
dig

Taller: CONSTRUÏM PONTS

Aquests dies, tots els nens i nenes de cicle mitjà hem pogut gaudir de l’activitat CONSTRUÏM PONTS. El taller ha consistit en construir diferents pobles amb material de rebuig i veure la necessitat d’establir enllaços i ponts dels uns als altres. Hem aprés que tots… Llegeix més»

LA CASTANYADA

El dimarts 31 d’octubre vam celebrar la castanyada a l’escola. Al matí vam anar a fer una bona caminada al bosc. Vam esmorzar i jugar una bona estona. Després vam anar a dinar al nucli antic de Castellnou, vora l’església. I a la tarda, vam ballar la dansa que havíem preparat a les classes de música i vam menjar castanyes i panellets.

JA TENIM NOM!!

Els nens i nenes de primer ja tenim nom. A casa, amb les nostres famílies, vam buscar noms relacionats amb el nostre entorn. Podien ser noms de plantes, animals, antics oficis, llocs,…del nostre entorn. En vam portar un munt i vam haver d’escollir els que ens agradaven més. Va ser molt difícil, perquè tots eren molt bonics!!! Cadascú de nosaltres va escollir un nom i vam votar. Va guanyar el que va tenir més vots, que va ser el nom de LES ALZINES. Ens va agradar molt i ara ja ens poden cridar pel nostre nom… Mireu quina foto més bonica ens vam fer al costat d’una alzina!!