MI MANUALIDAD

La setmana passada a l’aula de Cicle Inicial vam realitzar l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, en la qual la Valentina va ser l’encarregada de presentar la manualitat de Làmpada de lava a la resta de companys i companyes.

Després, tots i totes vam fer una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.

 

 

LA CASTANYADA: FEM UN PREGÓ!

Aquest matí, els alumnes de cicle inicial hem anat a fer un pregó a l’Ajuntament per tal d’anunciar el “Mercat de Tardor”. Els infants de primer han acompanyat i els de segon han sigut els encarregats/des de fer el pregó.

Us recordem que el “Mercat de tardor” es realitzarà al pati de l’escola el proper divendres 31 d’octubre a les 16 hores.

Ens ha agradat molt!

MI MANUALIDAD

A l’aula de cicle inicial la setmana passada vam iniciar l’activitat de Lengua castellana “Mi manualidad“.

Aquest activitat consisteix en que cada infant, setmanalment, s’ha de preparar la presentació en castellà d’una manualitat a la resta de la classe per tal de practicar l’expressió oral en aquesta llengua. Ells prendran nota tot confegint un recull de manualitats.

Aquesta setmana ha presentat la seva manualitat l’Arlet: ¡Hacemos plastilina!

HEM INICIAT ELS AMBIENTS!

Els infants de cicle inicial hem iniciat els ambients els dilluns a la tarda.

Aquest trimestre realitzarem els ambients de: Casal (on juguem a jocs de taula), Arquitectura (on realitzem construccions amb diferents materials…) i l’ambient de Llum (on practiquem el traç a través de la realització de diferents dibuixos a la taula de llum).

Ens estan agradant molt!

CARTES DE LES EMOCIONS

A l’aula de cicle mitjà seguim treballant les nostres emocions i necessitats amb les cartes kONEKTA.

Aquest recurs ens permet descobrir que les necessitats estan en l’arrel dels nostres sentiments i els condicionen. Si tenim les necessitats cobertes, ens podem sentir per exemple alegres, animats, còmodes, contents, divertits, en pau, equilibrats,inspirat, lliures, tranquils… En canvi, si les nostres necessitats no estan cobertes, ens podem sentir com a persones abatudes, angoixades, cansades, desanimades,enfadades, frustrades, insegures, nervioses, soles, tristes…

Utilitzar aquest recurs a l’aula ens permet treballar com ens sentim i què necessitem per sentir-nos bé.

Som escola Restaurativa!

DIA DE LA DONA CIENTÍFICA

Amb motiu del “Dia de la Dona i la Ciència”, al llarg d’aquesta setmana els infants de cicle mitjà, a l’igual que la resta d’alumnes de l’escola, hem treballat una dona científica catalana del món de la Ciència i la investigació.

Hem realitzat una recerca d’informació, hem esquematitzat la informació més rellevant i hem elaborat un mural de la biografia de Josefina Castellví i Piulachs.

Amb aquest murals hem elaborat un vídeo. Esperem que us agradi!

TREBALLEM WILLIAM KENTRIGDE

Els infants de l’escola hem iniciat els tallers internivells de plàstica del segon trimestre.

Aquest trimestre treballarem l’autor William Kentrigde. William Kentridge  és un artista sud-africà conegut pels seus dibuixos i animacions, encara que també ha treballat altres modalitats artístiques com la dramatúrgia, l’escultura o el mural.

El proper 4 d’abril anirem a visitar PLANTA (Fundació Sorigué) on podrem veure les seves obres en directe.

Us adjuntem alguns del treballs que estem elaborant als tallers. En aquest cas vídeos dels STOP MOTIONS que han elaborat els infants al primer taller.

Sketching like William Kentridge