Santa Cecília 2017

Com cada any, a l’escola  , celebrem la festa de Santa Cecília, patrona dels músics.

Enguany ho hem repartit en dues tardes:

El dimarts dia 21 de novembre uns quant alumnes de l’escola ens han fet unes audicions:

• Pau B. de 3r ens ha tocat petits fragments de piano i havíem d’endevinar de quina cançó es tractava.
  • Un grup d’alumnes de 5è: Ava, Sènia, Queralt, Malva i Mariata han tocat amb dues guitarres, violí i cantant dues estrofes de la cançó “bona nit” dels Pets
  • La Rocío de 3r ens ha tocat un petit fragment de “La tardor” de Vivaldi amb el violí.
  • La Júlia F. de 4t acompanyada pel seu tiet Josep M. ens ha tocat amb la flauta travessera es va tocar “El Fonàmbul” i  “Alouette” (cançó popular francesa)
  • I per acabar, la Laia S, la Marina i l’Aila de 6è ens han interpretat Girl on fire d’Alicia Keys.

El dimecres dia 22 de novembre, hem muntat un circuit musical amb la col·laboració d’alguns pares i mares, tiets, avis, alumnes i antics alumnes de l’escola, en quatre espais diferents:

• En Ravi pare de la Iona Ramoneda, ens ha fet una mostra de diferents instruments del món: de l’Àfrica el Ngoni, d’Austràlia el Didgeridoo , l’instrument més antic del món és un tub de fusta que el buiden les termites i ens imita els sons dels animals i fa diferents ritmes. D’Amèrica del Nord la Flauta Ameroindia que utilitzen per comunicar-se amb el vent. A Amèrica del Sud el Txarango, un instrument que s’assembla a una guitarra petita. I per finalitzar, d’Europa, ens ha presentat el Hang un instrument que també se’l coneix com a instrument del nou mil·lenni.
  • L’Àngels, àvia del Nil i la Mina, ens ha fet pintar el terra amb guixos, tot escoltant com interpretava al piano el 1r moviment sonata nº 20, op 49 de Beethoven.
  • En David  pare d’en Nil i la Mina, en Javier Luís pare de l’Aitor i en Bernat han interpretat improvisacions electròniques.La Laia i en Pau Saurí han cantat i interpretat al piano Say Something Demons, If I could fly.
  • Un gran grup format per mares i pares de P-3:  en Carles, pare del Guiu i l’Èlia al teclat, en Joan, pare de la Bruna a la guitarra, Raquel, mare d’en Viny, Vero, mare de la Kènia, Antònia mare del Biel, Sílvia mare del Luca i la Montse mare del Bruc ens han cantat i interpretat: Amb la llum del fanalet, Qui sóc jo? Hit the road Jack i Johny B’Good.

Esperem que amb la mostra que us exposem en pugueu gaudir tan com ho hem fet nosaltres!