Projecte educatiu

A l’escola pretenem crear un ambient motivador, on el sentit comú, la reflexió i l’esperit crític guiïn l’acció educativa per a l’aprenentatge de destreses i habilitats, i la cultura sigui l’eix vertebrador de tota l’adquisició de coneixements. Un centre que sigui capaç de formar ciutadans capaços de viure, conèixer i integrar-se en la societat que els envolta i on els ha tocat  viure.

Som una escola que descobreix en el treball les aptituds de cadascú, aprenent a desenvolupar totes les capacitats personals i a respectar les dels altres, fomentant l’autoestima. Predomina l’aspecte formatiu de la persona per sobre de l’informatiu. La comunitat educativa estimula i potencia el desenvolupament integral de l’alumnat tenint en compte les característiques personals que fan únic/a a cada alumne/a.

Treballem cap a una direcció de bones relacions personals i un bon clima de treball; on hi puguem treballar tots a gust i tota la comunitat educativa s’hi senti ben acollida.

Com ho fem?

Estimant i estudiant l’entorn.

Educant en valors a partir d’un mateix i dels altres.

Educant a partir de la pròpia experiència del nen/a (aprenentatge significatiu mitjançant el mètode científic).

Treballant conjuntament amb el servei psicopedagògic municipal i l’equip d’assessorament psicopedagògic del  Departament d’Ensenyament i col·laborant estretament família i escola.

Cap on anem?

Cap a una educació global i competencial, valorant en la mateixa mesura totes les àrees.

Cap a una formació integral de la persona tenint en compte els aspectes intel·lectuals, emocionals i socials.

Cap a un desenvolupament del nen/a respectant la seva pròpia experiència.

Cap a una tasca conjunta entre la família i l’escola (escola, mestres i educadors).

Cap a una educació en i per a la llibertat

Escola per la pau: potenciant nous models de relació i cooperació.

Projecte educatiu de l’escola Matagalls