Menjador escolar

El projecte de Cuina-Menjador-Hort ecològic de l’Escola està íntimament lligat al de l’Hort Ecològic ja que formen part d’una mateixa filosofia de vida.

Una part important de les verdures que nens i nenes mengen al Menjador de l’Escola les han plantat, regat i cuidat ells mateixos.

El Projecte Hort forma part del Projecte educatiu de l’Escola Matagalls com a eix transversal. L’AFA hi aporta una part del temps de la Coordinadora (unes hores cada setmana) per dirigir i distribuir les feines i fer la coordinació de l’hort amb la cuina de l’Escola.

El menjador és d’ús per als alumnes de l’escola, el professorat i el personal dels Serveis del Centre.

CARACTERÍSTIQUES DEL SERVEI DE MENJADOR

El servei de menjador de l’Escola  Matagalls és de caràcter opcional i compleix els requisits que instrueix la normativa del Departament d’Ensenyament i les normes higièniques que requereix Sanitat per als menjadors col·lectius i escolars.

El seu objectiu principal és, a part de garantir una alimentació adequada, ajudar en l’adquisició d’hàbits i conductes educatives referents a la convivència, a l’alimentació, al lleure i al descans.

Les finalitats educatives del Temps del Migdia podriem englobar-les en tres grans àmbits:

Alimentar-se:

Entenem que “menjar”no és el mateix que “alimentar-se” o “nodrir-se”. Es tracta de la tria d’aliments que composaran els plats de cada un dels seus àpats recuperant la importància de l’estacionalitat dels aliments així com el respecte amb el medi ambient, promovent el consum d’aliments ecològics i de proximitat “Km. 0”.

Descansar i esplaiar-se:

Ens proposem que l’infant pugui descansar i relaxar-se aprofitar que el Temps lliure durant l’estona de menjador és un marc adequat per afavorir el desenvolupament harmònic de la personalitat i la relació amb els altres a través d’activitats d’entreteniment, ja sigui al pati o bé a l’aula amb jocs de taula o dibuixant. La idea és proposar diferents activitats i que cada infant sigui lliure d’escollir el que vol o no vol fer, permetent també el “no fer res”, que és una manera de descansar ben vàlida.

Aprendre:

Considerem aquest Temps del Menjador com un espai d’aprenentatge, d’educació de la vida quotidiana i de les pautes de convivència social, en què es poden assolir coneixements, practicar hàbits i habilitats i desenvolupar actituds, valors i normes.

Si Vols més informació: http://www.afamatagalls.com/servei/menjador