Fem sabó amb els alumnes del Gorg Negre

Les i les alumnes de la classe del Gorg Negre, 5è, hem dut a terme un taller molt interessant que consisteix a donar una altra vida a l’oli usat, elaborant sabó que servirà per rentar la roba. S’inicia el taller parlant de la gestió dels residus, la prevenció, la reutilització i el reciclatge. Conèixer que l’oli utilitzat pot esdevenir un residu molt contaminant si no es llença ni gestiona correctament.

Per elaborar el sabó necessitem:

• 1.500 ml d’oli utilitzat
  • 500 ml d’aigua
  • 250 g de sosa càustica

Es comença barrejant l’oli i l’aigua, un cop tens la barreja feta hi vas llençant a poc a poc la sosa càustica i  es barreja anant molt amb compte i protegint bé els ulls. Posarem aquesta barreja en pots de plàstic on l’haurem de deixar reposar entre un mes i mig o dos, perquè la sosa càustica perdi la seva força, abans de poder-lo usar per rentar la roba.