LES DUES CARES!

Realitzat pels i les alumnes de 6è (curs 2022-2023)

*2n premi EDUCAC – Categoria A. Centres educatius. Treballs d’innovació en la integració de l’educació mediàtica al currículum.*

“El jurat premia aquest curtmetratge de reflexió sobre les relacions a través de les xarxes socials, i els perills de ser poc curosos en la seva utilització. També introdueix i reflexiona sobre els elements de conflicte en les relacions humanes. L’aprenentatge dels alumnes, que duen a terme totes les tasques pròpies d’una producció audiovisual, és palpable. El jurat també vol destacar la llarga trajectòria de l’Escola Mansuet en l’educació audiovisual.”

*El Comitè de selecció del Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada  FIC-CAT va seleccionar “LES DUES CARES” per formar part de la Selecció Oficial de la 15a edició del Festival i que la producció va optar al premi del Jurat de la seva modalitat i al premi al millor guió, així com al premi del públic i al premi atorgat pels joves crítics del festival.*

El seu nom és “Les dues cares”. Amb aquest curt hem volgut reflexionar sobre el perill de les xarxes socials i la responsabilitat que tenim per fer-ne un bon ús. La presència de les xarxes socials en el nostre dia a dia ha generat noves formes de comunicació i accés a la informació. No obstant això, també s’han derivat una sèrie de problemes del seu ús, o bé abús, sobretot en els i les joves. Ser conscient d’aquests riscos és important per poder prevenir conductes que ens posin en perill.

Les xarxes socials a Internet, malgrat que en algunes ocasions poden afavorir les relacions socials, poden comportar riscos. En els últims anys, han suposat tota una revolució en la forma d’entendre les relacions socials humanes i, a hores d’ara, continuen essent un fenomen amb el qual estem aprenent a conviure i que clarament ens aporta avantatges, però també inconvenients. Alguns d’aquests riscos van lligats directament a la xarxa mateixa i no els podem preveure, com relacionar-se amb persones desconegudes o trobar continguts no adients. Però n’hi ha d’altres que depenen de la utilització que en facin els/les nois/es. Ser conscients d’aquests riscos ens permetrà fer-ne un ús més eficient i responsable.

Aquesta història ens endinsa en el món de les xarxes socials.

T’imagines que de cop i volta reps una sol·licitud d’amistat d’un noi/a que no coneixes. Què faries? L’acceptaries? La nostra protagonista no ho pot evitar i l’accepta, estableix una conversa amb ell, intercanvia informació i … SORPRESA! A vegades, la gent no és com ens pensem.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *