L’escola

L’Escola Mansuet va obrir les seves portes el 12 de setembre de 2007. És un centre d’una sola línia, tot i que algun curs està desdoblat. Es troba ubicada a Collbató, just davant de la falda de Montserrat.

L’Escola Mansuet entén l’educació com un procés integral que té com a principal objectiu el desenvolupament físic, intel·lectual, afectiu, emocional i social dels infants, perquè esdevinguin persones amb una bona formació humana i acadèmica i amb uns criteris de valors ben fonamentats. Basem, doncs, l’educació en el respecte, la solidaritat, la llibertat –lligada amb la responsabilitat–, la tolerància i el diàleg, amb l’objectiu d’ajudar als nostres alumnes a assolir, de manera gradual, un bon nivell d’autonomia i maduresa personal.

Volem acompanyar l’alumnat en la interpretació de la realitat que l’envolta, a participar-hi activament, a créixer feliç i preparat pel món present.

Fomentarem una educació vertical, amb l’objectiu de fer que l’infant visqui en un ambient semblant al familiar, on els més petits tinguin com a referència als més grans i els més grans respectin i es responsabilitzin dels petits. Per aconseguir-ho, realitzarem algunes activitats amb agrupaments des de P3 fins a 6è (elaboració de panellets, monogràfics, teatres, sortides, colònies…) i altres activitats amb agrupaments per comunitats (tallers, sortides…) D’aquesta manera s’afavoreix una bona socialització entre iguals.

Les noves tecnologies i els mitjans de comunicació audiovisual són uns dels mitjans més influents en l’educació de les noves generacions. Per aquest fet, la nostra escola incorpora les TAC en la seva pràctica educativa com un recurs més d’aprenentatge i prepara l’alumnat per analitzar críticament la informació.

Fem especial èmfasi en el desenvolupament artístic i creatiu, ja sigui musical, teatral o plàstic, considerant l’art com una font d’expressió de l’ésser humà.

Proporcionem un ambient on els alumnes se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge. Un ambient favorable a les necessitats físiques, emocionals i psíquiques naturals dels infants.

Afavorim la cooperació i la relació entre escola i família, fent-los coneixedors i còmplices de la nostra metodologia i del nostre dia a dia. Treballem per aconseguir que totes les famílies del centre sentin que família i escola tenim un objectiu comú i, és per això que cal establir una relació basada en el respecte i la confiança.